Sari direct la conținut

Site-ul Cartoon Network se închide după 26 de ani

HotNews.ro
Site-ul Cartoon Network se închide după 26 de ani
Cartoon Network, FOTO: Jakub Porzycki-NurPhoto / Shutterstock Editorial / Profimedia Images

Site-ul Cartoon Network a fost închis oficial în condițiile în care conglomeratul media Warner Bros Discovery care deține televiziunea pentru copii vrea ca utilizatorii săi să se mute pe platforma de streaming Max, relatează Variety și The Verge.

Întregul site cartoonnetwork.com este acum offline, cei care încearcă să îl acceseze fiind redirecționați către pagina Max, platforma de streaming creată după fuziunea dintre Discovery și Warner Bros., doi giganți americani ai divertismentului, în 2022.

Max a fost lansată în Statele Unite în primăvara lui 2023, în timp ce în restul lumii, inclusiv România, ea a înlocuit acum defuncta HBO Max în luna mai a acestui an. Variety notează că închiderea completă a site-ului cartoonnetwork.com pare să fi avut loc zilele trecute, cel mai probabil pe 8 august.

„Cauți episoade ale serialelor tale Cartoon Network favorite? Verifică ce e disponibil în streaming pe Max (e nevoie de abonament). Înscrie-te pe Max, unde poți crea de asemenea un Profil pentru Copii cu restricții de vârstă și protecții suplimentare pentru a ține lucrurile distractive și prietenoase pentru copii?”, notează pagina către care sunt redirecționați cei care încearcă să acceseze site-ul Cartoon Network.

Varianta în limba română a site-ului, cartoonnetwork.ro, este în continuare accesibilă, dar mai multe funcționalități ale sale, inclusiv cele care permit vizionarea gratuită a episoadelor de desene animate, par să nu mai funcționeze.

HotNews.ro a solicitat un punct de vedere celor de la Warner Bros. Discovery România și va reveni cu clarificări în acest sens.

UPDATE: „Nu mai este un instrument de comunicare eficient”, afirmă compania într-un răspuns acordat HotNews.ro.

Închiderea site-ului Cartoon Network, un nou semn al problemelor de la Warner Bros. Discovery?

Închiderea site-ului în limba engleză pare să fie o nouă mutare de reducere a costurilor pentru Warner Bros. Discovery în condițiile în care desenele animate erau disponibile pentru a fi vizionate gratuit pe site-ul Cartoon Network, în timp ce Max este un serviciu contracost.

La începutul lunii august conglomeratul american a anunțat de asemenea închiderea Boomerang Cartoon, platforma sa de streaming cu desene animate adresate copiilor și transferarea abonaților către noua Max.

Prețul abonamentului lunar pentru clienții Boomerang Cartoon era de 5,99 dolari pe piața din Statele Unite, unde cel mai ieftin abonament al Max, cel cu reclame, costă 9,99 dolari pe lună. În România abonamentul Basic cu publicitate costă 4,99 euro lunar.

Warner Bros. Discovery a raportat în bilanțul semestrial pentru al doilea trimestru al lui 2024 o depreciere cu 9,1 miliarde de dolari a rețelelor sale TV, o mutare venită după o reevaluare contabilă a activelor.

Problemele se datorează în cea mai mare parte faptului că veniturile din publicitate au cunoscut o scădere dramatică în ultimii ani pentru marile televiziuni americane în condițiile în care cele mai mari sume sunt cheltuite acum pentru publicitate digitală pe platformele social media sau Google.

Pe lângă Cartoon Network în portofoliul Warner Bros. Discovery se află televiziuni ca Food Network, CNN, TNT, TBS sau HGTV.

Închiderea site-ului Cartoon Network nu înseamnă desigur și închiderea propriu-zisă a televiziunii care a produs desene animate îndrăgite de sute de milioane de copii din întreaga lume.

INTERVIURILE HotNews.ro