Sari direct la conținut

Malaysia Airlines rămâne fără licența de operare pe 3 ani după ce o anchetă a descoperit nereguli importante

HotNews.ro
Malaysia Airlines rămâne fără licența de operare pe 3 ani după ce o anchetă a descoperit nereguli importante
Un Boeing 747-400 al Malaysia Airlines, FOTO: Flight Collection / Topfoto / Profimedia

Autoritatea de reglementare aviatică din Malaysia a redus de la trei ani la un an durata licenței de operare pentru compania aeriană Malaysia Airlines după ce o anchetă a descoperit o serie de probleme tehnice la aceasta, relatează Reuters.

Anunțul a fost făcut miercuri de către ministerul transporturilor din țara asiatică, după ce Malaysia Aviation Group, compania-mamă a transportatorului de pavilion al Malaysiei, a declarat sâmbătă că intenționează să reducă temporar numărul de zboruri și rute până în luna decembrie a acestui an.

Autoritatea Aeronautică Civilă a Malaysiei demarase în iunie o anchetă la compania aeriană, constatând mai multe probleme semnificative în ceea ce privește siguranța și mentenanța, printre care lipsuri de muncitori calificați și componente de schimb.

Drept răspuns la această investigație, Malaysia Airlines a prezentat un plan de măsuri care include un program agresiv de angajări și o reducere a serviciilor de mentenanță oferite unor terțe părți. Compania aeriană afirmă că, în schimb, va pune accentul pe reparațiile și mentenanța propriilor aeronave.

„Pentru a ne asigura de respectarea planului de măsuri, Malayisia Airlines a fost informată să prezinte un raport lunar cu privire la starea [de implementare a] planului”, a declarat miercuri Anthony Loke, ministrul transporturilor din Malaysia.

Malaysia Airlines a avut un deceniu zbuciumat în ceea ce privește profitabilitatea

Agenția Reuters amintește că Malaysia Airlines a fost măcinată de probleme în ultimul deceniu după două accidente aviatice mortale în 2014. Ea a fost ulterior restructurată și a reușit să obțină profit abia în 2023, la 8 ani după înființarea actualei societăți Malaysia Aviation Group care o deține.

Aeroroutes, un site care monitorizează schimbările în rutele de trafic aerian, arată că Malaysia Airlines a renunțat la 31 de zboruri săptămânale pentru cele 13 rute internaționale pe care operează. Modificările au fost implementate începând cu data de 25 august.

Ministrul Loke a declarat că aceste reduceri ale curselor vor afecta probabil veniturile companiei, dar că aceasta „încă este acum într-o poziție financiară bună”.

El a spus de asemenea că orice eventual sprijin de care va avea nevoie compania va depinde exclusiv de deciziile luate de Khazanah Nasional, singurul său acționar. Khazanah Nasional este fondul suveran de investiții al Malaysiei.

Malaysia Aviation Group, care deține de asemenea companiile Firefly și Amal, a dat asigurări că măsurile de redresare a neregulilor vor fi imediate și că acestea s-au datorat „dificultăților operaționale” care au apărut în timpul și după pandemia de COVID-19.

Malaysia Aviation Group are o flotă de puțin peste 100 de aeronave, potrivit companiei și datelor din industrie.

INTERVIURILE HotNews.ro