Sari direct la conținut

Cu ce televiziuni a avut PSD contracte în campania electorală pentru locale și europarlamentare și câți bani a plătit

HotNews.ro
Cu ce televiziuni a avut PSD contracte în campania electorală pentru locale și europarlamentare și câți bani a plătit
Mihai Tudose la Digi24

Partidul condus de Marcel Ciolacu a ținut la secret toate informațiile privind sumele cheltuite în campania electorală pentru promovarea la televiziuni. Solicitarea privind banii utilizați nu a primit vreun răspuns, deși partidul a confirmat primirea solicitării. Totuși, sumele au ieșit la iveală, dezvăluie site-ul de investigații Snoop.ro, într-un articol publicat recent.

Suma utilizată de PSD pentru televiziuni, radio și presă scrisă în cele 30 de zile de campanie din vară a fost de 2,72 milioane de euro (13.670.672 de lei).

Contractele s-au derulat printr-o agenție intermediară: Concept Media Management SRL. Firma aparține Brândușei Andreea Vlanga cu 95% și lui Ciprian Gabriel Scrieciu cu 5%.

PSD a raportat la AEP că prin intermediul Concept Media Management SRL a plătit promovarea electorală pentru europarlamentare la Antena 3 CNN, România TV, Realitatea TV, Digi24, Prima, B1 TV și Etno TV.

Spre exemplu, Mihai Tudose, primul pe lista Alianței PSD – PNL pentru europarlamentare, a participat, pe 3 iunie 2024, la emisiunea „Jurnal de seară”, difuzată de la ora 21:00. Moderator a fost Cosmin Prelipceanu, iar emisiunea a fost raportată de Digi24 la CNA ca fiind promovare electorală pentru 30 de minute.

Europarlamentarul PSD a refuzat să spună dacă social-democrații au plătit pentru participarea sa la emisiune. Postul TV nu a răspuns unei solicitări venite din partea „ActiveWatch”.

  • Dacă vreți să susțineți platforma de jurnalism independent, Snoop, care a realizat aceste dezvăluiri, o puteți face aici.

Cosmin Prelipceanu nu menționează la începutul sau finalul interviului dacă a fost contra cost, dar semnul de „promovare electorală” se poate observa pe burtieră.

Emisiunea cu Mihai Tudose nu mai este prezentă pe site-ul digi24.ro cu înregistrarea emisiunilor, însă este prezentă pe pagina de Facebook a PSD.

Cât a cerut Digi 24

Digi24 a anunțat înaintea campaniei că prezența într-o emisiune de promovare electorală va fi taxată cu 70.000 de euro pentru 30 de minute, fără taxe.

Costul ar putea fi astfel 80.000 de euro pentru prezența lui Mihai Tudose la emisiunea de la Digi24, dacă prețul anunțat de postul de televiziune nu a fost modificat ulterior.

Astfel, doar trei emisiuni cu reprezentanți PSD, două cu Mihai Tudose (Prima News și Digi24), plus o emisiune la RTV cu Gabriela Firea și Victor Negrescu au un cost estimat, potrivit raportărilor făcute de partide la CNA și tariful per minut, între 300.000 și 400.000 de euro.

Citește mai multe, pe Snoop.ro.

INTERVIURILE HotNews.ro