Sari direct la conținut

Trenurile revin între Sibiu și Copșa Mică, după ce lucrările de reparații s-au terminat cu câteva luni întârziere

HotNews.ro
Trenurile revin între Sibiu și Copșa Mică, după ce lucrările de reparații s-au terminat cu câteva luni întârziere
Lucrari feroviare (sursa CFR SA)

Trenurile vor reveni după mai bine de cinci luni de pauză pe linia 208 Sibiu – Copșa Mică, după ce lucrările pe mai puțin de 2 km au durat cu trei luni mai mult decât se estima. Pentru navetiști au fost vremuri dificile, fiindcă au fost probleme cu autobuzele de înlocuire.

Traficul feroviar între Sibiu și Copșa Mică a fost întrerupt din 1 iulie 2024, când au început lucrări de reabilitare a unei porțiuni de 1,84 de km de cale ferată în zona Ocna Sibiului – Loamneș. Inițial se credea că lucrările vor dura una – două luni, însă au mers mult mai lent și s-au făcut cinci luni, fiindcă au fost și întreruperi ale lucrului.

CFR SA a informat că pe data de 10 decembrie 2024, linia curentă Loamneș – Ocna Sibiului (închisă permanent) a fost redeschisă pentru circulația trenurilor de călători.

Între Sibiu și Copșa Mică sunt 45 km, iar trenurile vor face, în funcție de numărul de opriri și de timpii de staționare, între 56 și 78 de minute. Sunt 11 opriri intermediare iar câteva trenuri opresc în șase dintre stații. Acum 15 ani, când pe această linie circulau și trenuri Accelerat, cei 45 de km erau parcurși în 41 de minute, fără oprire.

Linia secundară 208 face legătura între două magistrale: 200 (Brașov – Sibiu – Deva – Arad) și 300 (București – Brașov – Sighișoara – Copșa Mică – Cluj).

Despre întârzierile lucrărilor de reparații și despre problemele navetiștilor au scris publicațiile Club Feroviar și Turnul Sfatului.

În iulie, CFR SA spunea că, „timp de 2 luni”, constructorul deschide șantierul pentru desfășurarea lucrărilor de înlocuire a suprastructurii liniei și a substratului căii cu materiale noi – șină, traverse și material mărunt de cale – de la km 405+115 la 406+950.

Valoarea contractului semnat pe 20 iunie a fost de 7,8 milioane lei plus TVA.

Reparațiile la suprastructura feroviară care s-au executat pe linia simplă Ocna Sibiului – Loamneș, sunt incluse în programul de lucrări de tip Quick Wins – SRCF Brașov, cu finanțare asigurată din fonduri nerambursabile PNRR.

INTERVIURILE HotNews.ro