Piața auto românească a crescut în 2024, dar mașinile full-electrice noi au avut o scădere de 32%
Anul trecut atât piața mașinilor noi, cât și cea a mașinilor SH din import au crescut față de 2023, arată datele ACAROM. A crescut puternic segmentul hibridelor, însă mașinile full-electrice au mai puțin de 7% din piață și au înregistrat o scădere puternică la capitolul mașini noi, arată datele ACAROM. Care sunt mărcile care au mers cel mai bine?
Pe total, în 2024, înmatriculările de autoturisme noi au atins valoarea de 151.105 unități, o creștere de 4% față de 2023, respectiv 144.611 unități.
Dintre acestea, 9.765 autoturisme noi înmatriculate au propulsie full electrică (-32% față de 2023) și 58.470 unități au propulsie hibridă (+35% față de 2023). Electricele au scăzut mai ales fiindcă s-a redus subvenția din Rabla Plus, dar și din cauză că nu sunt la vânzare prea multe modele accesibile la preț.
Pe total, în 2024, înmatriculările de autoturisme second-hand înscrise pentru prima oară în România au ajuns la valoarea de 328.834 unități, în creștere cu 4% față de 2023, respectiv 316.332 unități.
Clasamentul pe mărci la autoturisme noi, pe întreg anul 2024 :
Dacia = 44.430 unități
Toyota = 12.818 unități
Hyundai = 10.268 unități
Skoda = 10.612 unități
Renault = 10.252 unități
Volkswagen = 9.623 unități
Ford = 6.493 unități
Mercedes = 5.430 unități
BMW = 4.895 unități
Suzuki = 4.435 unități
În decembrie, piața mașinilor noi a crescut cu 21%, iar cea a mașinilor SH din import, cu peste 60%.