Sari direct la conținut

Țara care a devenit campioană necontestată pe piața călătoriilor aeriene din Asia, în 2024. Giganți ca Japonia și China nu reușesc să țină pasul cu noile superputeri din regiune

HotNews.ro
Avion în zbor, Foto: Bayne Stanley / Zuma Press / Profimedia Images
Avion în zbor, Foto: Bayne Stanley / Zuma Press / Profimedia Images

Industria aviatică din Asia a atins vârfuri fără precedent anul trecut iar țări precum Thailanda, Coreea de Sud și Vietnam au devenit superputerile incontestabile ale sectorului, în timp ce giganți ca Japonia și China abia mai pot ține pasul, relatează Travel and Tour World.

În lumea aeroporturilor și a operatorilor aerieni, 2024 a adus o schimbare majoră de paradigmă, în condițiile în care pe piață au apărut noi lideri, iar cei vechi au fost în declin.

Creștere excepțională pentru Thailanda în 2024

Cu 35 de milioane de sosiri străine în 2024, se poate spune că sectorul aviatic al Thailandei a decolat cu adevărat. Boom-ul turistic a fost extraordinar și a plasat țara în vârful călătoriilor aeriene. Aeroporturi precum cel internațional din Suvarnabhumi sunt pline de călători, iar operatorii aerieni zboară la capacitate maximă.

În 2024, companiile aeriene care operează în Thailanda au înregistrat o creștere exponențială a traficului de pasageri și, pe cale de consecință, economia a fost înfloritoare. Țara și-a asigurat încă o dată statutul de lider incontestabil al turismului din Asia de Sud-Est. În ceea ce privește aviația, nicio altă națiune nu s-a bucurat de o creștere mai mare decât Thailanda. Aeroporturile se extind, companiile cresc, iar întreaga țară culege beneficiile.

Ascensiune neașteaptă pentru Coreea de Sud

Următoarea în top este Coreea de Sud, care devine încet-încet o putere în sectorul aviației. Aeroportul Internațional Incheon, considerat de multă vreme un hub al Asiei, a înregistrat o creștere remarcabilă anul trecut.

Numai numărul pasagerilor care călătoresc pe ruta Seul/Incheon – Tokyo/Narita a atins 5,4 milioane. Cererea de călătorie între cele două țări este fără precedent, o situație pe care Coreea de Sud a valorificat-o.

Cifre bune și pentru Vietnam

Într-o întorsătură neașteptată, Vietnam a devenit un jucător important în domeniul aviației în 2024. Dacă țări ca Japonia și China au suferit, industria aviatică vietnameză a atins noi culmi, cu peste 17,6 milioane de vizitatori străini.

Companiile aeriene și aeroporturile vietnameze operează la capacitate maximă, iar țara se poziționează rapid drept jucător-cheie pe piața globală a turismului. Aeroportul Internațional Tan Son Nhat din Ho Chi Minh are mai mulți pasageri ca niciodată, iar infrastructura aviatică se modernizează rapid.

Japonia și China nu reușesc să țină pasul

Japonia și China se chinuie să își păstreze gloria aviatică de odinioară. Aeroporturile nipone au înregistrat o creștere a traficului de pasageri, dar redresarea a fost lentă. Industria a fost marcată de provocările din perioada post-pandemică.

China, cândva lider incontestabil al pieței aviatice din Asia, se confruntă cu propriile sale provocări. Deși transportă anual milioane de pasageri, industria aviatică a țării nu s-a bucurat de creșterea explozivă pe care au înregistrat-o vecinii săi, ba chiar a stagnat. Incapacitatea Chinei de a se redresa rapid este un semnal îngrijorător pentru viitorul aviației autohtone și este neclar dacă își va putea revendica poziția dominantă de care se bucura cândva.

Singapore rămâne un hub global în lumea aviației

Discuția despre industria aviatică a Asiei nu ar fi completă fără Singapore, acolo unde Aeroportul Changi, unul dintre cele mai eficiente și totodată cele mai aglomerate de pe planetă, a continuat să prospere în 2024.

În ciuda creșterii rapide pe care o înregistrează alte aeroporturi din regiune, cel din Singapore rămâne un hub global cheie, iar Singapore Airlines este și ea o companie de top în lume. Sectorul aviatic al țării se bucură de o locație strategică, infrastructură de clasă mondială și de o cerere mare constantă pentru călătorii internaționale.

Singapore este un jucător constant și în termeni de trafic aerian și sosiri de pasageri, iar companiile aeriene beneficiază de o creștere a numărului de pasageri atât pe plan regional, cât și pe distanțe lungi. Poziția țării ca hub global al aviației rămâne incontestabilă și, odată cu investițiile din infrastructura de profil, viitorul arată promițător pentru industria aviatică singaporeză.

INTERVIURILE HotNews.ro