Sari direct la conținut

Explozii misterioase pe mare lovesc petrolierele după escale în porturile rusești

HotNews.ro
Explozii misterioase pe mare lovesc petrolierele după escale în porturile rusești
Petrolierul Vilamoura, la terminalul Valero din Milford Haven, Pembroke, pe 26 octombrie 2016. FOTO: Derek Phillips / Alamy / Profimedia

O explozie a avut loc la bordul tancului petrolier Vilamoura, care transporta aproximativ 1 milion de barili de țiței încărcați în porturile rusești, în apropierea coastei Libiei, scrie Bloomberg. Incidentul a avut loc pe data de 27 iunie, potrivit agenției Reuters.

Explozia a inundat sala motoarelor petrolierului, a anunțat un reprezentant al companiei grecești TMS Tankers. Nu este clar ce anume a provocat incidentul. Explozia de pe navă nu a provocat poluarea mediului, iar membrii echipajului nu au fost răniți, a adăugat reprezentantul companiei. Petrolierul este remorcat în prezent spre Grecia, unde la sosire va fi evaluată amploarea pagubelor, notează luni ediția în limba rusă a publicației independente The Moscow Times.

La începutul lunii aprilie, potrivit aplicațiilor de urmărire a navelor, Vilamoura a acostat în portul rusesc Ust-Luga și a încărcat petrol din Kazahstan. În mai, petrolierul a vizitat terminalul Caspian Pipeline Consortium (CPC) din apropierea portului Novorossiysk, care încărcă și combustibil kazah. Explozia raportată a avut loc când Vilamoura naviga din portul libian Zeitin spre Gibraltar.

Potrivit Vanguard Tech, o companie de consultanță în domeniul riscurilor maritime, alte patru nave care au acostat recent în porturi rusești au fost avariate de explozii de la începutul acestui an și până în prezent.

După aceea, proprietarii au început să-și verifice navele de posibile mine explozive montate, apelând la ajutorul scafandrilor și vehiculelor subacvatice.

La sfârșitul lunii ianuarie, petrolierul Seacharm (operat de Thenamaris) a fost avariat în apropierea portului turc Ceyhan. În februarie, o explozie a avut loc și în largul coastelor Libiei, pe nava Grace Ferrum, care transporta produse chimice sub pavilion liberian. Din cauza avariilor grave, autoritățile au fost nevoite să desfășoare o operațiune de salvare. Nava era operată de compania cipriotă Cymar.

De asemenea, pe 15 februarie, în portul italian Savona, după două explozii, petrolierul Seajewel, deținut tot de Thenamaris, a suferit avarii la carenă (partea exterioară a corpului unei nave, care se află sub linia de plutire). Nu au fost persoane rănite și nu s-au înregistrat scurgeri de petrol. Parchetul din Savona ia în considerare diferite cauze ale incidentului, inclusiv o explozie de muniții, a scris publicația italiană Fatto Quotidiano. Potrivit Ukrainska Pravda, Seajewel face parte din „flota fantomă” a Rusiei și transportă petrol către Europa în ciuda sancțiunilor.

Iar pe data de 9 februarie, s-a produs o explozie în sala motoarelor petrolierului Koala, care era ancorat în portul Ust-Luga cu 130 de mii de tone de păcură la bord. În timpul pornirii motorului, a avut loc un „incident provocat de om”, a declarat șeful regiunii Leningrad, Alexander Drozdenko. Cei patru cetățeni ruși, opt cetățeni georgieni și 12 indonezieni care se aflau pe petrolier nu au fost răniți și nu s-au înregistrat scurgeri. Potrivit Departamentului american al Trezoreriei, compania care operează tancul petrolier Koala – societatea cipriotă Lagosmarine Limited – este implicată în funcționarea „flotei fantomă” a Kremlinului.

INTERVIURILE HotNews.ro