Un nou scandal în USR. Bulai îl atacă pe Goțiu pentru că s-a opus autostrăzii pentru Moldova: Omul e mai important decât broaștele, gândacii și libelulele. Să facă un pas înapoi
Vicepreședintele USR Iulian Bulai îl atacă dur pe colegul său de partid, senatorul Mihai Goțiu, pe care îl acuză că a poziționat grupul parlamentar împotriva Autostrăzii A8 din Moldova. Bulai spune că Goțiu trebuie să-și asume greșeala și să facă un pas în spate, anunțând că va cere excluderea acestuia din Comisia de politici publice a Alianței USR-PLUS.
„Mihai Goțiu a greșit când a poziționat grupul parlamentar USR de la Senat împotriva Autostrăzii A8 din Moldova. Grupul parlamentar USR SENAT avea decis un vot pentru, Goțiu a dat îndemn de vot de abținere. (…) Biodiversitatea este importantă. Libelulele, broaștele, gândacii, nuferii, șoarecii de câmp și păianjenii sunt importanți. Dar nu mai importanți decât OMUL. Iar acest lucru a fost ignorat de colegul Goțiu care prin împiedicarea acestor investiții, izolează în continuare milioane de români din cauza lipsei de infrastructură rutieră în Moldova și îi condamnă la sărăcie”, a scris Bulai pe Facebook.
El adaugă că este mai importantă cnstruirea autostrăzilor din Moldova „decât orice găselniță de-ale lui Goțiu”.
Plenul Senatului a adoptat, marţi, proiectul privind Ordonanţa de urgenţă 105/2020 pentru completarea Legii 291/2018 referitoare la aprobarea obiectivului de investiţii Autostrada Iaşi – Târgu Mureş, Autostrada Unirii, cu un amendament care stabileşte termene pentru finalizarea efectivă a construcţiei.
Mai mulți senatori USR s-au abținut la vot.
„Autostrada Unirii cuprinde două tronsoane de autostradă: Autostrada Târgu Mureş – Târgu Neamţ şi Autostrada Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni şi un pod peste Prut”, prevede ordonanţa de urgenţă a Guvernului adoptată de Senat.
Senatorii au adăugat ordonanţei şi un amendament care spune că „termenul/termenele pentru finalizarea efectivă a construcţiei, recepţionarea, deschiderea circulaţiei pe cele două tronsoane de autostradă sunt 31 decembrie 2024 pentru tronsonul Ungheni – Iaşi – Târgu Neamţ, respectiv 31 decembrie 2026 pentru tronsonul Târgu Mureş – Târgu Neamţ”.
Senatul este prima Cameră sesizată pentru acest proiect, iar for decizional este Camera Deputaţilor.