Sari direct la conținut

VIDEO Primăria Capitalei a ridicat 7 mașini care blocau stațiile RATB și intararea în spitale, în primele ore de la începerea acțiunii. Pe lângă taxa de recuperare de 500 de lei, șoferii riscă și amenzi de până la 725 de lei

HotNews.ro
Ridicare mașini PMB, Foto: Hotnews
Ridicare mașini PMB, Foto: Hotnews

Primăria Capitalei a ridicat luni, până la ora 12.00, șapte mașini parcate neregulamentar, a declarat pentru HotNews.ro directorul Poliției Locale a municipiului București, Daniel Rășică. Acestea blocau fie stațiile și mijloacele de transport în comun, fie intrarea în spitale. Pe lângă taxa de 500 de lei care trebuie plătită pentru recuperarea mașinii, șoferii riscă și amenzi de până 725 lei plus 4 puncte de penalizare, deci neatenția sau comoditatea poate costa până la 1.225 lei, potrivit sursei citate.

”Am ridicat 7 mașini din zona Sălii Palatului, zona Hanul lui Manuc, Spitalul Floreasca, Spitalul Grigore Alexandrescu. Mașinile blocau accesul în spital, la secția de primiri urgențe, nu puteau să intre ambulanțele. La Sala Palatului blocau autobuzele care luau curba de la Câmpineanu și nu puteau face virajul, iar la Hanul lui Manuc blocau stația STB”, a declarat Daniel Rășică, director al Poliției Locale București.

Pe teren sunt 7-8 echipaje care se ocupă de asta, iar operațiunea de ridicare a mașinilor este făcută de Compania Municipală Managementul Transportului. care are 6 platforme. Acțiunea de ridicare are loc 24 de ore din 24.

”Prioritate au sesizările primite prin dispeceratul STB-ului, când este blocat transportul în comun. Se deplasează urgent echipajul, face fotografiile de încadrare a faptei, apoi dispune măsura de ridicare, se solicită platforma de la Managementul Transportului, iar mașina este luată. Opreațiunea durează circa 1 minut”, a explicat Rășică.

Tarifele pentru recuperarea mașinii sunt de minimum 500 de lei, defalcate astfel:

Pentru ridicare:

  • 200 de lei, pentru vehicule cu masa totală maximă autorizată de până la 5 tone, inclusiv.
  • 270 de lei, pentru vehicule cu masa totală maximă autorizată de peste 5 tone.

Pentru transport:

  • 150 de lei, pentru vehicule cu masa totală maximă autorizată de până la 5 tone, inclusiv.
  • 200 de lei, pentru vehicule cu masa totală maximă autorizată de peste 5 tone.

În funcţie de perioada de depozitare, calculată din momentul depozitării efective a vehiculului, se percepe un tarif de 150 lei/zi. Aşadar, pentru un autoturism precum Dacia Logan, costul de ridicare, transport şi depozitare (pe o zi) ajunge la 500 de lei.

Pe lângă taxa de ridicare de 500 de lei, șoferii trebuie să plătească și amenda pentru oprire sau staționare neregulamentară. Pentru staționare, sancțiunea poate ajunge la 5 puncte amendă, iar punctul este de 145 de lei, astfel că un șofer poate ajunge să plătească, în total, 1.225 de lei.

”La oprire, vorbim de între 2-3 puncte de amendă, 1 punct fiind 145 de lei și două puncte penalizare care se iau de la permis. În caz de staționare avem până la 5 puncte amendă și 4 puncte de penalizare”, a explicat Rășică.

Lista cu străzile de pe care PMB va ridica mașinile parcate neregulamentar, începând de astăzi, poate fi consultată aici.

Maşinile parcate neregulamentar şi care au fost ridicate vor fi depozitate în spaţiile special amenajate din Bulevardul Timişoara nr. 161- 163, Sector 6 şi Bulevardul Metalurgiei nr. 69- 71 (str.Drumul Jilavei nr.113), Sector 4, care vor avea program de funcţionare 24/24 ore, astfel încât maşinile ridicate să poate fi eliberate la orice oră.Cetățenii care nu își găsesc mașina, pot suna gratuit la numerele de telefon 021/9544 – Brigada de Politie Rutiera sau 021/9752 – Politia Locala a Municipiului Bucuresti, pentru a afla in care dintre cele doua spatii se afla autoturismele si pentru a le putea recupera.

Mașinile de pe trotuar nu pot fi ridicate

Legea spune că măsura de ridicare se aplică mașinilor oprite sau staționate neregulamentar pe partea carosabilă a drumurilor publice. Partea carosabilă a drumurilor publice este definită ca fiind bucata de drum dintre cele două trotuare. Dacă șoferul parchează pe trotuar și nu lasă 1 metru, se dispune sancționarea cu amendă, nu ridicarea.

Avocatul Poporului cere Prefectului să atace hotărârea

Zilele trecute, Avocatul Poporului a transmis un comunicat în care se precizează că a solicitat Prefecturii Capitalei să atace în contencios hotărârea Consiliului General al Municipiului București care prevede ridicarea mașinilor.

„Ridicarea mașinilor parcate neregulamentar nu poate fi dispusă de către polițiștii locali, ci numai de politistii rutieri – Avocatul Poporului solicită Prefectului Municipiului București atacarea în contencios a HCGMB nr. 371/2019 privind ridicarea mașinilor parcate neregulamentar pe străzile orașului. Avocatul Poporului s-a sesizat din oficiu și solicită Prefectului Municipiului București atacarea în contencios a Hotărârii nr. 371/2019 a Consiliului General al Municipiului București, privind ridicarea, transportul, depozitarea și eliberarea vehiculelor staționate neregulamentar pe partea carosabilă a drumurilor publice aflate pe rețeaua principală de străzi a municipiului București”, se arată într-un comunicat transmis, vineri, de Avocatul Poporului.

Avocatul Poporului consideră, între altele, că HCGMB nr. 371/2019 „nesocotește normele legale în aplicarea cărora a fost dată și stabilește competența alternativă a polițiștilor rutieri sau locali în constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor principale, iar nu competența exclusivă a polițiștilor rutieri, astfel după cum aceasta este reglementată de lege”. Potrivit Avocatului Poporului, HCGMB decide că, în calitate de agenți constatatori, polițiștii locali pot dispune măsura ridicării, „prevederi ce contravin în mod flagrant art. 64 din OUG nr. 195/2002 și art. 2031 și art. 2032 din HG nr. 1361/2006”.

„În același timp, în opinia Avocatului Poporului HCGMB este un act administrativ care ar fi trebuit să se limiteze la a reglementa măsuri tehnice de realizare a ridicării și depozitării autovehiculelor în sarcina operatorilor si nu să reglementeze atribuții în sarcina polițiștilor rutieri, statutul juridic și atribuțiile acestora fiind reglementate prin lege specială”, se arată în comunicatul transmis de Avocatul Poporului.

Avocatul Poporului solicită reprezentanților administrației publice locale să dispună măsurile care se impun pentru amplasarea, în zonele de unde autovehiculele pot fi ridicate, a unor avertismente vizuale care să conțină informațiile necesare astfel încât eventualii contravenienți să fie informați atât în legătură cu sancțiunile aplicabile, cât și cu posibilitatea recuperării autovehiculului.

Ca reacție la acest comunicat, primarul general, Gabriela Firea, a scris, sâmbătă, pe Facebook, că Avocatul Poporului tinde să devină „Avocatul nesimțirii”.

„Instituția avocatul poporului tinde să devină avocatul nesimțirii! Ne șicanează și ceartă că îi deranjăm pe prost-crescuții care blochează cu mașinile : spitale, școli, locuri rezervate persoanelor cu dizabilități, instituții, linii de tramvai, stații de autobuz, chiar proprietăți private, sub pretextul că “am coborât să-mi iau țigări”.. și se mai întorc după vreo două ore! S-a rezolvat cazul Caracal, s-au epuizat toaletele în curte ale școlilor din mediul rural, în toate spitalele din țară e că în America! Totul este perfect! Avocatului poporului nu-i mai rămâne decât să se ocupe de cocalari!”, a scris sâmbătă pe Facebook Gabriela Firea.

În luna iunie, 2019, atunci când a fost votat acest proiect în Consiliul General al Municipiului București, Gabriela Firea spunea că angajații PMB nu vor fi hinghieri de mașini și nu vor vâna cetățenii.

„Nu ne propunem să ne transformăm în hingherii de maşini ai Capitalei. Nu vom vâna cetăţenii, este vorba de un proiect în sensul deblocării căilor de acces, precum intrarea în şcoli, spitale sau mijloace de transport în comun, pe calea de tramvai sau în faţa unui troleibuz. În ceea ce priveşte autoturismele parcate neregulamentar, dar care blochează căi de acces, se va gândi un sistem de sancţionare diferit, împreună cu Brigada Rutieră, care va fi anunţat ulterior”, declara Gabriela Firea în iunie.​

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro