Sari direct la conținut

Directorul de la „Andrei Șaguna” despre „regula mediei de 8”: „Măsura este de 18 ani şi e susţinută de toată lumea”/ Părinţii: "Elevii de gimnaziu nu sunt traumatizaţi de regulament"

HotNews.ro
Directorul de la „Andrei Șaguna” despre „regula mediei de 8”: „Măsura este de 18 ani şi e susţinută de toată lumea”/ Părinţii: "Elevii de gimnaziu nu sunt traumatizaţi de regulament"

Directorul Colegiului „Andrei Şaguna” din Braşov şi asociaţia de părinți a liceului vin cu precizări privind prevederea din regulamentul şcolar potrivit căreia elevii cu medii sub 8 sunt nevoiți să se transfere la alte școli.

Într-un comunicat de presă remis HotNews, semnat de directorul Dumitru Cezar Boghici, se arată că prevederea din regulament a fost introdusă în urmă cu 18 ani şi de fiecare dată când regulamentul şcolar a suferit modificări au fost consultaţi atât elevii, cât şi părinţii şi profesorii.

„Nu a existat nicio situaţie în care această prevedere să fi fost contestată de către cei implicaţi în procesul educaţional”, se arată în comunicat.

Directorul precizează că elevii care nu au obţinut cel puţin media cerută de regulament au susţinut o reevaluare a cunoştinţelor, înaintea începerii noului an şcolar, în urma căreia, dacă au obţinut rezultate bune, şi-au continuat studiile la colegiu.

„Elevii care au fost afectaţi de această prevedere reprezintă un număr redus raportat la populaţia şcolară vizată. De exemplu, în ultimii şase ani şcolari, din totalul de 790 de elevi de gimnaziu, 29 de elevi s-au aflat sub incidenţa acestei prevederi, 26 dintre aceştia promovând în urma reevaluării şi rămânând elevi ai Colegiului, iar la final numai trei elevi transferându-se în urma respectivei prevederi, după parcurgerea etapelor prevăzute în Regulament. Părinţii îşi asumă, încă din momentul înscrierii elevilor la testarea în vederea admiterii în clasa a V-a, prevederile Regulamentului Colegiului, inclusiv conţinutul articolului 71”, se mai arată în comunicat. (VEZI MAI JOS comunicatul de presă integral semnat de directorul Colegiului Naţional „Andrei Şaguna” din Braşov)

Părinţii: Nu putem vorbi despre un învăţământ de elită dacă nu cerem menţinerea unor standarde ridicate

Pe de altă parte, şi asociaţia de părinţi de la Colegiul „Andrei Şaguna” din Braşov au ieşit cu o poziţie publică privind situaţia elevilor care nu reuşesc să obţină note mari. Părinţii susţin că prevederea privind mediile mari a ajutat la menţinerea calităţii educaţiei în colegiu şi că foarte puţini elevi au fost în situaţia să aibă medii sub 8 la matematică şi la limba română.

„O analiză a mediilor înregistrate şi a rezultatelor obţinute la concursurile şcolare judeţene, naţionale şi internaţionale, dar şi la examenele naţionale, poate să confirme acest lucru. Dar şi acei elevi care, din motive independente de şcoală, au fost în situaţia de a avea una sau ambele medii sub 8 au fost sprijiniţi. În plus, Regulamentul prevede ca aceşti elevi să aibă posibilitatea de a susţine o testare în toamnă, care în aproape toate cazurile s-a finalizat cu rezultate bune. Nu putem vorbi despre un învăţământ de elită dacă nu cerem menţinerea unor standarde ridicate, atât pentru elevi, cât şi pentru profesori. Elevii de gimnaziu nu sunt traumatizaţi de regulament, de cele mai multe ori ei alegând să urmeze şi liceul aici”, se arată într-un punct de vedere remis HotNews şi semnat de Ioana Manta, vicepreşedinte al Asociaţiei „Ioan Popazu” din Braşov. ( VEZI MAI JOS punctul de vedere al părinţilor de la Asociaţiei „Ioan Popazu” din Braşov)

Elevii de la Consiliul Naţional al Elevilor: Este, de fapt, o formă voalată de exmatriculare a unor școlari care nu s-au ridicat la „standardele” unor directori.

Poziţiile profesorilor şi ale părinţilor sunt opuse celor ale reprezentaţilor elevilor de la Consiliul Naţional al Elevilor care spun că unele prevederi din regulamentele şcolare sunt aberante.

„Această „obligație” a părinților de a-și transfera elevii dacă nu obțin o anumită medie anuală este, de fapt, o formă voalată de exmatriculare a unor școlari care nu s-au ridicat la „standardele” unor directori care se consideră șefi pe plantație. Trebuie amintit faptul că vorbim despre învățământ public de masă, ceea ce ar trebui să respingă din start orice prevedere care ar putea discrimina anumiți elevi. Atragem atenția asupra atribuției inspectoratelor școlare județene de a se asigura că unitățile de învățământ respectă legislația în vigoare, lucru care este ignorat în totalitate atât din lipsă de interes, cât din cauza corupției generalizate din sistemul educațional”, a spus pentru HotNews Petru Apostoaia, preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor.

Elevii mai spun că pentru situaţia de la Colegiul „Andrei Şaguna” sunt de vină şi părinţii.

„Totodată, este și vina părinților care acceptă prevederile de acel gen, căci niciun părinte care vede interesul superior al copilului său nu va semna un act care să permită, practic, exmatricularea acestuia dacă are media anuală sub 8,00. Până când factorii decidenți din sistemul de învățământ nu vor înțelege că legislația și elevul au prioritate în fața prieteniilor și a intereselor nelegitime, corupția va domni în școala românească”, a mai spus Petru Apostoaia.

REDĂM mai jos comunicatul de presă integral semnat de directorul Colegiului Naţional „Andrei Şaguna” din Braşov:

Comunicat de presă

În contextul articolelor apărute în ultimele zile în presă şi în contextul anumitor luări de poziţie în spaţiul public, referitoare la Regulamentul de Organizare şi Funcţionare a Colegiului Naţional „Andrei Şaguna” din Braşov (numit, din acest moment, Regulamentul Colegiului), considerăm că se impun anumite clarificări necesare aprecierii adecvate a situaţiei respective.

Articolul din Regulamentul Colegiului avut în vedere (art. 71, alin. 6, pct. 6.6, litera a) prevede ca elevii claselor de gimnaziu, care la sfârşitul anului şcolar nu obţin media generală de minimum 8.50 şi mediile generale la limba română şi la matematică de minimum 8.00, trebuie să se transfere la altă şcoală.

Referitor la articolul din Regulament, invocat în presă şi în luările de poziţie publice, menţionăm următoarele aspecte:

1. Prevederea din respectivul articol a fost introdusă în urmă cu 18 ani în Regulamentul Colegiului şi, de fiecare dată când Regulamentul a suferit modificări, au fost consultaţi elevii, părinţii şi profesorii, parcurgându-se toate etapele procedurale. Nu a existat nicio situaţie în care această prevedere să fi fost contestată de către cei implicaţi în procesul educaţional;

2. Prevederea a fost introdusă pentru menţinerea calităţii educaţionale în Colegiu şi nu a vizat în niciun moment şi sub nicio formă eliminarea din şcoală a elevilor care întâmpinau dificultăţi în procesele de învăţare;

3. Menţinerea articolului în Regulament a reprezentat o bază pentru obţinerea unor rezultate deosebite la concursurile şcolare şi la examenele naţionale. Cadrul educaţional construit în Colegiul nostru permite formarea deplină e elevilor noştri; ca exemplu în acest sens, menţionăm faptul că dintre elevii de gimnaziu, în ultimii şase ani, trei au devenit şefi de promoţie ai Colegiului la finalul studiilor liceale;

4. Elevii care se află în situaţia de a nu fi obţinut mediile respective pot susţine, potrivit aceluiaşi Regulament (art. 71, alin. 5, pct. 5.1, lit. e şi alin. 6, pct. 6.6, lit. b), o reevaluare a cunoştinţelor, înaintea începerii noului an şcolar, în urma căreia, dacă obţin rezultate bune, îşi continuă studiile în Colegiul nostru;

5. Elevii care au fost afectaţi de această prevedere reprezintă un număr redus raportat la populaţia şcolară vizată. De exemplu, în ultimii şase ani şcolari, din totalul de 790 de elevi de gimnaziu, 29 de elevi s-au aflat sub incidenţa acestei prevederi, 26 dintre aceştia promovând în urma reevaluării şi rămânând elevi ai Colegiului, iar la final numai trei elevi transferându-se în urma respectivei prevederi, după parcurgerea etapelor prevăzute în Regulament;

6. Părinţii îşi asumă, încă din momentul înscrierii elevilor la testarea în vederea admiterii în clasa a V-a, prevederile Regulamentului Colegiului, inclusiv conţinutul articolului 71.

Precizările făcute mai sus credem că vor clarifica aspectele menţionate în presă şi în luările de poziţie publice.

Prof. dr. Dumitru Cezar Boghici, Director al Colegiului Naţional „Andrei Şaguna” din Braşov

REDĂM mai jos integral punctul de vedere al părinţilor de la Asociaţiei „Ioan Popazu” din Braşov:

Urmare a articolelor apărute în ultimele zile referitoare la Regulamentul de organizare şi funcţionare a Colegiului Naţional “Andrei Şaguna” din Braşov, vă prezint punctul nostru de vedere, în calitate de reprezentanţi ai Asociaţiei de Părinţi ”Ioan Popazu”:

Prevederea ca elevii de gimnaziu ai Colegiului să aibă medii de minim opt la Limba şi literatura română şi la Matematică a fost introdusă în Regulamentul şcolii ca o modalitate suplimentară de motivare a elevilor şi din dorinţa de a încuraja performanţa. Clasa de gimnaziu a Colegiului a fost gândită ca o clasă de performanţă, unde elevii sunt selectaţi în urma unei testări riguroase. Atât elevii care învaţă aici, cât şi părinţii lor, îşi doresc menţinerea unui nivel ridicat pe întreg parcursul gimnaziului. Elevii de clasa a patra şi părinţii lor au fost informaţi despre criteriile de admitere şi despre prevederile Regulamentului şi au decis să participe la examen, semnând un acord în acest sens. Daca ar fi considerat că această prevedere lezează în vreun fel drepturile lor, ar fi putut să opteze pentru continuarea studiilor într-o altă şcoală.

Considerăm că de-a lungul anilor această prevedere a ajutat la menţinerea calităţii educaţiei în Colegiul nostru. Foarte puţini elevi au fost în situaţia de a avea medii sub opt la una dintre cele două materii, majoritatea elevilor Colegiului având medii de nouă şi de zece. O analiză a mediilor înregistrate şi a rezultatelor obţinute la concursurile şcolare judeţene, naţionale şi internaţionale, dar şi la examenele naţionale, poate să confirme acest lucru. Dar şi acei elevi care, din motive independente de şcoală, au fost în situaţia de a avea una sau ambele medii sub 8 au fost sprijiniţi. În plus, Regulamentul prevede ca aceşti elevi să aibă posibilitatea de a susţine o testare în toamnă, care în aproape toate cazurile s-a finalizat cu rezultate bune.

Nu putem vorbi despre un învăţământ de elită dacă nu cerem menţinerea unor standarde ridicate, atât pentru elevi, cât şi pentru profesori. Elevii de gimnaziu nu sunt traumatizaţi de regulament, de cele mai multe ori ei alegând să urmeze şi liceul aici. Asociaţia de Părinţi “Ioan Popazu” susţine ca această prevedere a fost şi este în sprijinul unui învăţământ performant, menţinând standardele liceului nostru de şcoală de elită în învăţământul braşovean.

Ioana Manta, Vicepreşedinte al Asociaţiei „Ioan Popazu”

MedLife susține informarea și educarea ca sursă principală de dezvoltare a unei minți sănătoase. De aceea, recomandăm informarea continuă cu ajutorul articolelor din secțiunea Educație!

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro