Ministrul Transporturilor, în vizită pe "ciotul” de autostradă care intră în Capitală în zona Pipera-Petricani: Constructorii au întâmpinat probleme de lene
Ministrul Transporturilor Lucian Șova îi acuză de lene pe constructorii tronsonului de trei kilometri dinspre strada Popasului până la șoseaua Petricani ai autostrăzii A3 București – Ploiești și spune că aceștia îi mint pe români. Realizarea ultimilor 3 km din A3 spre Capitală a fost contractată în decembrie 2015, cu termen de finalizare noiembrie 2017.
Șova a făcut luni dimineață o vizită pe șantierul Autostrăzii 3, la ieșirea din Capitală, și l-a amenințat pe constructor cu cele mai severe măsuri.
„Sunt nemulțumit de modul în care antreprenorul de pe acest lot își îndeplinește obligațiile și nu numai aici, ci și pe segmente de cale ferată și pe alt segment de autostradă unde mai are contract cu Compania de Drumuri și sunt dispus, până în ultima zi de mandat, să iau cele mai severe măsuri împotriva acestui antreprenor, care de fapt nu minte compania, nu minte ministerul, îi minte pe români”, a declarat Lucian Șova.
Întrebat dacă firma contractantă este penalizată până acum, ministrul a spus: „Este penalizat. Penalitățile curg. Eu am informații de la companie că notificările privind penalitățile de întârziere au fost făcute. Sigur că ele se vor încheia în ziua în care segment de autostradă va putea fi folosit. Până atunci calculăm. (…) Am informații generale că ar fi vorba de 0,1% pe zi de întârziere”.
El a spus că nu mai există niciun fel de bariere administrative pentru constructor și că singurele probleme pe care le au sunt legate de lene.
„Au întâmpinat probleme de lene cred și de slabă mobilizare, pentru că de mai bine de cinci luni, cel puțin, nu au mai întâmpinat nicio problemă administrativă (…) S-au plâns de faptul că erau niște stâlpi de la Electrica pe care trebuiau să îi mute și îi încurcau, dar acest lucru nu înseamnă că aici nu ar fi trebuit să fie gata alocarea încă de astă vară”, a afirmat Șova, citat de Mediafax.
Ministrul Transporturilor a mai spus că pe niciun șantier din România nu mai există bariere administrative.
El a mai susținut că pentru două segmente de autostradă sunt făcute notificările de recepție, în condițiile în care la început de mandat a promis 60 de kilometri de autostradă care vor fi dați în folosință.
Realizarea ultimilor 3 kilometri din A3 spre Capitală a fost contractată în decembrie 2015, cu termen de finalizare noiembrie 2017. Contractul de proiectare și execuție a fost atribuit Asocierii Asocierii Aktor – EuroContruct Trading 98 pentru 129.180.727,51 lei fără TVA. Contractul vizează sectorul de autostrada București – Ploiești, km 0+000 (Intersecție Petricani) – km 3+325, Nod Centură București și Nod Moară Vlăsiei. În iulie 2012 au fost deschiși traficului cei circa 60 de kilometri de autostrada de la Șoseaua de Centură și până la Ploiești, rămânând însă nefinalizati ultimii 6 km spre Capitală și nodurile rutiere.