Pistele Hipodromului Ploiesti, modernizat cu peste 13 milioane de euro, sunt neomologate si nu pot fi folosite pentru competitii
Pistele de trap si galop ale Hipodromului Ploiesti, modernizat si extins in cadrul unui proiect inceput cu fonduri europene a carui valoare totala a fost de peste 13 milioane de euro, nu au fost omologate, pentru ca in Romania nu exista institutii specializate in acest sens, astfel ca obiectivul receptionat in vara acestui an nu poate gazdui deocamdata competitii nationale sau internationale.
„Nu putem avea curse nationale sau internationale atat timp cat nu avem omologarea. (…) Asteptam realizarea omologarii pistei. Aici avem o problema legislativa, daca as putea spune asa, pentru ca nu exista un for la nivel national care sa faca omologarea pistei. Asta este realitatea. Nu mai exista acest for, exista decat ANARZ-ul la nivelul Ministerului Agriculturii, care se ocupa de caii de rasa, dar nu de omologari de pista si atunci va trebui sa gasim o varianta de omologare, sa apelam la o institutie europeana”, a declarat, luni, in cadrul unei intalniri cu jurnalistii, primarul Adrian Dobre, citat de Agerpres.
Primarul spune ca din cauza lipsei omologarii, pe Hipodromul din Ploiesti nu se pot organiza concursuri de trap sau de galop, ci pot avea loc doar curse demonstrative sau alte activitati tot cu caracter demonstrativ.
Hipodromul este in prezent in administrarea Clubului Sportiv Municipal (CSM) Ploiesti.
Intrebat ce demersuri a facut CSM pentru obtinerea omologarii, primarul a spus ca este greu de dat un raspuns in acest sens.
„Acum ei sunt in discutie cu cei de la ANARZ pentru a construi regulamentul si pentru a vedea care sunt pasii exacti pe care trebuie sa ii faca in vederea omologarii si sa vedem ce institutii din jurul Romaniei ar putea realiza omologarea respectiva. (…) Fiecare stat are propria institutie de omologare a hipodromurilor, cea mai apropiata astfel de institutie este in Ungaria”, a declarat edilul.
Proiectul privind modernizarea si extinderea Hipodromului Ploiesti a costat 13 milioane de euro fara TVA. Acesta a fost inceput in 2014 cu fonduri europene, iar Primaria Ploiesti trebuia sa suporte jumatate din suma. Din cauza intarzierilor inregistrate, municipalitatea a ajuns sa suporte, in final, 80% din cheltuieli.