In transportul in comun londonez nu vor mai exista reclame cu trupuri "nerealiste"
Reclamele care pot crea calatorilor „probleme de incredere in sine legate de aspectul lor corporal” vor fi interzise incepand de luna viitoare in transportul in comun din Londra, a anuntat luni primaria din capitala Marii Britanii, informeaza Agerpres.
Noua reglementare va viza circa 12.000 de reclame afisate anual in autobuzele, tramvaiele, metrourile si trenurile care circula pe reteaua Transport for London (TfL), administrata de primarie.
„Incepand de luna viitoare, TfL nu va mai permite afisarea unor reclame care pot exercita presiune, indeosebi asupra tinerilor, pentru a se conforma unui fizic nerealist, nesanatos sau susceptibil sa creeze probleme de incredere in sine in legatura cu aspectul corporal”, a aratat intr-un comunicat biroul primariei din Londra care gestioneaza TfL, citat de AFP.
Primarul Londrei, Sadiq Khan, a sustinut aceasta initiativa. „Ca tata a doua adolescente, sunt extrem de preocupat de astfel de reclame care ii pot umili pe oameni, indeosebi femeile, facandu-i sa le fie rusine de corpul lor. A venit timpul sa punem capat acestei practici”, a spus Khan. „In timp ce calatoreste cu metroul sau cu autobuzul, nimeni nu ar trebui sa se simta stanjenit de sugestii nerealiste legate de corpul sau. Doresc sa le trimit un mesaj clar in acest sens celor care realizeaza si afiseaza astfel de reclame”, a adaugat el.
Piata publicitara a TfL este una dintre cele mai rentabile din lume, avand o cifra de afaceri estimata la 1,5 miliarde de lire sterline (1,98 de miliarde de euro) in urmatorii opt ani, potrivit primariei Londrei.