Asociatia Pro Infrastructura: Compania de Drumuri fuge de responsabilitate in cazul alunecarilor de pietre de pe Valea Oltului intr-un mod halucinant
Compania de Drumuri „incearca sa fuga de responsabilitate in cazul alunecarii versantului de pe Valea Oltului intr-un mod halucinant”, sustine Asociatia Pro Infrastructura (API), ca reactie la comunicatul CNADNR in care se precizeaza ca Romsilva si Parcul National Cozia ar fi responsabili de versantul de pe care au cazut bolovanii ce au blocat circulatia si au avariat o masina. „Este evident pentru orice om de bun simt ca asigurarea si consolidarea versantilor intra in responsabilitatile si domeniul de activitate al administratorului drumului [n.r. al CNADNR]”, sustine API, cerand din nou demisia directorului Narcis Neaga.
„CNADNR incearca sa fuga de responsabilitate in cazul alunecarii versantului de pe Valea Oltului intr-un mod halucinant. Deja nu ne mai mira nimic, niciuna din nerealizarile companiei, fie ca vorbim de pierderea fondurilor europene, fie ca vorbim de autostrada demolata la 9 luni dupa deschidere, nu este asumata de conducerea CNADNR”, noteaza Asociatia Pro Infrastructura pe pagina sa de Facebook.
Reactia API vine dupa ce Compania de Drumuri a dat miercuri un comunicat in care ar indica drept responsabili Romsilva si Parcul National Cozia pentru situatia creata.
„Este evident pentru orice om de bun simt ca asigurarea si consolidarea versantilor intra in responsabilitatile si domeniul de activitate al administratorului drumului”, considera API.
Potrivit API, chiar legea indicata de CNADNR in comunicatul transmis (n.r. OG nr. 43/1997 privind regimul drumurilor) stipuleaza clar unde sta responsabilitatea:
„Art. 2 alin. (3) Fac parte integranta din drum: ampriza si zonele de siguranta […]
Art. 2 alin. (5) Fac parte din elementele infrastructurii autostrazilor si drumurilor nationale apartinand domeniului public al statului:
[…]
4. lucrarile de consolidare, de protectie si de aparare si terenul aferent;
[…]
6. suprafetele de teren situate de o parte si de cealalta a drumului, care formeaza zonele de siguranta, in limitele prevazute de prezenta ordonanta.
Anexa 1 lit. d) Zonele de siguranta ale drumurilor cu versanti (defilee) cu inaltimea mai mare de 30 m se considera la partea superioara a taluzului versantului.”
„Numai sansa a facut sa nu moara oameni ieri pe Valea Oltului si CNADNR da vina pe „munte”. Este mult prea mult, domnule ministru Dan Marian Costescu, va solicitam inca o data demiterea actualei conduceri a CNADNR si reformarea urgenta a companiei!”, sustin reprezentantii API.
Circulatia pe Valea Oltului, pe DN7, blocata mai bine de 24 de ore dupa caderi masive de piatra pe carosabil
Circulatia rutiera pe DN7 a fost blocata mai bine de 24 de ore, de marti dimineata pana miercuri dupa pranz, pe ambele sensuri intre localitatile valcene Calimanesti si Brezoi (la kilometrul 200), din cauza bolovanilor cazuti pe suprafata carosabila.
Potrivit IPJ Valcea, caderile de piatra au avariat usor un autoturism care se afla in mers, nefiind inregistrate victime.
Sursa foto: Facebook – Crisian Frincu