Sari direct la conținut

Subiectele de la evaluarea nationala la Limba romana-scris, clasa a II-a: Elevii au sustinut astazi prima testare de la finalul clasei

HotNews.ro
Fragment din subiectele de la Evaluarea la Limba romana - scris, clasa a II-a, Foto: edu.ro
Fragment din subiectele de la Evaluarea la Limba romana - scris, clasa a II-a, Foto: edu.ro

Subiectele de la evaluarea nationala la Limba romana-scris, clasa a II-a, au fost facute publice de Ministerul Educatiei. Timpul de rezolvare a subiectelor a fost 30 de minute. Potrivit calendarului evaluarilor nationale, aceasta este prima testare din seria evaluarilor de la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a 2015. Evaluarea a fost sustinuta de prima generatie de copii care a parcurs clasa pregatitoare si care, ulterior, a invatat la clasa I si la clasa a II-a dupa un curriculum nou, diferit de al elevilor care au dat anul trecut aceasta evaluare. De altfel, anul trecut a fost prima oara cand Evaluarile Nationale de la finalul claselor au fost organizate la nivel national, deci de catre toti elevii si cu subiecte unice.

Elevii de clasa a II-a au sustinut luni, 18 mai 2015, evaluarea la Limba romana – proba scrisa – in sala in care invata in mod obisnuit, respectandu-se asezarea normala in banci. Subiectele au fost impartite de catre invatatoarea de la clasa, asistata de un profesor din scoala care nu le preda insa copiilor. Rezultatele nu vor fi trecute in catalog si nu vor fi afisate, ele fiind confidentiale. Invatatoarea trebuie sa ii comunice fiecarui parinte rezultatul obtinut de copil si sa ii prezinte, de asemenea, planul individual de invatare pe care l-a conceput pentru remedierea deficientelor identificate la respectivul elev, acolo unde este cazul.

Subiectele de evaluareau fost concepute de Centrul National de Evaluare si Examinare – din subordinea Ministerului Educatiei – pe 2 numere, astfel incat copiii care impart aceeasi banca sa aiba cerinte diferite.

Subiectele numarul 1:

Subiectele numarul 2:

Corectarea testelor se termina in cel mult 7 zile de la data sustinerii ultimului test de la clasa a II-a (ultima proba la clasa a II-a este pe 22 mai, la Limba materna-Citit). Notarea este realizata de catre invatatoarea de la clasa si de catre un alt cadru didactic din scoala.Sursa

Marian Banu,purtatorul de cuvant al Inspectoratului Scolar al Municipiului Bucuresti (ISMB), a declarat pentru HotNews.ro ca la „dupa aceasta evaluare se discuta la nivel de scoala, de clasa si de parinte – discutiile sunt confidentiale si personale cu parintii si dorim sa avem o discutie pozitiva si folositoare pentru elevi. Nu dorim sa ii transmitem copilului sentimentul de superioritate sau de inferioritate, cu aceasta evaluare. La aceasta varsta, sunt mari posibilitati de indreptare a unor lacune, pentru ca o luam din timp„.

Scopul evaluarii de la clasa a II-a, potrivit Ghidului pentru evaluarile de la clasa a II-a, a IV-a si a VI-a:

  • sa stie, atat parintii, cat si invatatoarea, in ce masura copilul si-a insusit elementele de baza specifice varstei: scris, citit, socotit;
  • sa se poata corecta eventualele dificultati ale copilului pe parcursul celor doi ani care mai raman la dispozitia invatatoarei (clasa a III-a si a IV-a).

Compara cu Subiectele de anul trecut de la Limba romana-Scris clasa a II-a

Si anul trecut, subiectele au fost formulate pe doua numere.

Nr. 1 – Subiect 2014 Scris Limba Romana

Nr. 2 – Subiect 2014 Scris Limba Romana

Rezultatele testarii de anul trecut la Limba romana-Scris clasa a II-a

Centrul National de Evaluare si Examinare a publicat pe site-ul sau un raport cu rezultatele evaluarilor din 2014. Vezi mai jos rezultatele elevilor la testul numarul 1 (primul numar de subiecte). Sursa si detalii

Subiectul I:

Rares si-a pierdut cainele. Claudiu, prietenul lui, l-a gasit. Scrie, pe spatiul dat, un bilet in care Claudiu ii cere lui Rares sa se intalneasca pentru a-i inapoia cainele.

Obiectivele urmarite la acest subiect sunt urmatoarele, potrivit raportului:

– elevii sa scrie corect litere, silabe, cuvinte, enunturi

– sa redacteze texte scurte pe baza unui suport vizual si al unui sir de intrebari

– sa scrie corect, lizibil si ingrijit

– sa utilizeze conventii ale limbajului scris (semnul de exclamare, linia de dialog, virgula, doua puncte)

Rezultatele la nivel national – pe Continut:

  • 60,14% dintre elevi au rezolvat corect si complet cerinta (67,65% au fost din mediul urban si 51,27% au fost din mediul rural)
  • 21,21% dintre elevi au rezolvat partial cerinta
  • 12,05% dintre elevi au raspuns incorect sau cu greseli tipice/ erori in invatare
  • 4,77% au dat un raspuns care nu are legatura cu sarcina de lucru, de tipul „Nu stiu” sau orice alt semn care arata ca elevul a ajuns pana la itemul respectiv
  • 1,84% dintre elevi nu au dat niciun raspuns

Rezultatele la nivel national – pe Semne de Punctuatie:

  • 56,31% dintre elevi au scris corect semnele de punctuatie (67,46% din mediul urban si 43,14% din mediul rural)
  • 23,15% dintre elevi au rezolvat partial itemul

Rezultatele la nivel national – pe Scrierea Corecta a Cuvintelor:

  • 61,12% dintre elevi au scris corect cuvintele folosite in biletul alcatuit (70,89% au fost din mediul urban si 49,59% au fost din mediul rural)
  • 22,9% dintre elevi au rezolvat partial cerinta
  • 10,06% dintre elevi au dat un raspuns incorect
  • 3,94% au dat un raspuns care nu are legatura cu sarcina de lucru, de tipul „Nu stiu”, „Aceasta intrebare este prea grea”, „Nu mai am timp”, un semn de intrebare, o cratima sau orice alt semn care arata ca elevul a ajuns pana la itemul respectiv
  • 1,94% dintre elevi nu au dat niciun raspuns

Subiectul II:

Unul dintre copiii din imaginea de mai jos esti tu. Te afli in curtea scolii. Scrie, pe pagina urmatoare, un text format din cinci propozitii, in care sa raspunzi la urmatoarele intrebari:

a) In ce anotimp se petrece intamplarea?

b) Cu cine te afli in gradina?

c) Ce faceti voi acolo?

d) Ce ti-a placut cel mai mult sa faci in acea zi?

e) Cum te-ai simtit?

Scrie si un titlu potrivit pentru textul tau.

Rezultatele la nivel national:

  • 55.79% dintre elevi au scris corect cuvintele
  • 75.37% au folosit corect semnele de punctuatie
  • 67,56% au alcatuit corect propozitiile
  • 56,51% au dat un titlu complex/original

Descarca de aici raportul integral cu rezultatele evaluarilor nationale de la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a – Raport pe 2014

Calendarul Evaluarii Nationale de la finalul clasei a II-a 2015

  • 18 mai 2015: Scris – Limba romana
  • 19 mai 2015: Citit – Limba romana
  •                       Scris-Citit: Limba romana pentru minoritatile nationale
  • 20 mai 2015: Matematica
  • 21 mai 2015: Scris – Limba materna
  • 22 mai 2015: Citit – Limba materna
  • fiecare testare dureaza 30 de minute

Citeste si:

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro