Trenuri cu întârzieri de peste 5 ore din cauza furtunilor violente din timpul nopții. Anunțul CFR
Traficul feroviar a fost afectat în noaptea de vineri spre sâmbătă de furtuni. Mai multe trenuri înregistrează întârzieri cuprinse între 300 și 450 de minute. Angajații regionalelor Timișoara si Craiova au lucrat toată noaptea pentru remedierea tuturor deranjamentelor provocate de vremea rea, pe aproximativ 20 de intervale de cale ferată, unde zeci de copaci, dar și stâlpi de beton, care susțin linia de contact, au fost rupți și prăbușiți pe linia de cale ferată, iar firul de contact, care asigură alimentarea cu energie electrică a locomotivelor, a fost rupt pe zeci de kilometri, potrivit CFR.
UPDATE 11:00 CFR S.A. a anunțat că la ora 10.30 s-au remediat deranjamentele la linia de contact pe Valea Jiului, fiind repus sub tensiune sistemul de alimentare cu energie electrică pe intervalul Călan – Simeria Triaj. Trenurile IR 1835, care circulă în relația București Nord – Teiuș și IR 1824, care circulă pe relația Deva – București Nord, au fost reînscrise în trafic, urmând să ajungă la destinație cu întârzieri de peste 200 de minute.
Rămâne în continuare aplicabilă măsură de dublare cu locomotivă Diesel pe zona Slatina Timiș – Teregova, unde intervențiile pentru remediere necesită un interval mai mare de timp deranjentele la componentele suprastructurii feroviare fiind majore, conform CFR.
Mai multe trenuri au staționat în cursul nopții în gări, pentru a putea permite accesul drezinelor pantograf pentru a remedia probleme de pe calea ferată, anunță CFR.
Intervalele de cale ferată blocate de furtunile violente de noaptea trecută sunt următoarele:
- Radna – Vărădia
- Slatina – Timiș
- Caransebeș – Jena
- Reșița – Reșița Nord
- Petroșani – Livezeni
- Petroșani – Lainici
- Poarta – Vârciorova
- Călan – Călan Băi
- Pui – Baru Mare
- Buziaș – Sacoșu Mare
- Lainici – Livezeni
- Strehaia – Filiași
- Poarta – Vârciorova
- Parângu – Lunca Budieni
- Bibești – Musculești
- Cotofeni – Isalnița
- Golenți – Moțăței (unde acoperișul unei case a fost aruncat direct pe linia de cale ferată).
Zeci de angajați ai echipelor de intervenții au acționat pe tot parcursul nopții pentru îndepărtarea arborilor de pe liniile căilor ferate, înlocuirea componentelor avariate la sistemul de alimentare cu energie electrică a liniei de contact și curățarea pantografelor de pe locomotive, altfel încât traficul să poată fi reluat în condiții de siguranță.
Două trenuri de rang – IR 1922 și IRN 79 – care tranzitează regionalele Timișoara și Craiova și au ca stație de tranzit sau de destinație București Nord vor ajunge în Capitală cu întârzieri cuprinse între 300 și 450 de minute.
Trenurile au fost oprite temporar, pe parcursul nopții, în diferite gări, pentru a permite accesul drezinelor pantograf și intervenția personalulu feroviar, atât pentru îndepărtarea copacilor, dar si pentru repunerea sub tensiune a firului de contact.
CFR precizează că staționările temporare în gări sunt inevitabile, deoarece trebuia intervenit cu drezinele pantograf atât pentru tăierea și îndepărtarea copacilor prăbușiti, dar și pentru înlocuirea firului de contact și a componentelor avariate, sau curățarea de vegetație a pantografelor.
La această oră, cele două trenuri de călători – IR 1922 și 79 – sunt în circulație, nefiind semnalate alte deranjamente care să afecteze continuitatea traficului.
De asemenea, trenul privat 11504, care circulă pe relația Arad – București Nord – Litoral, va ajunge în București Nord cu peste 300 de minute întârziere, deoarece, în continuare, între Vălișoara – Caransebeș – Slatina Timiș trenurile circulă dublate, din ambele sensuri, cu o locomotivă Diesel, deranjamentele provocate la componentele sistemului de alimentare cu energie electrică urmând a se remedia în totalitate într-un interval orar în care nu avem trenuri înscrise în circulație, a mai precizat CFR.
Compania Națională de Căi Ferate CFR SA și-a cerut scuze călătorilor și îi asigură ca toate interventiile desfășurate în cursul nopții au fost necesare pentru continuarea călătorie în condiții de siguranță.