Sari direct la conținut

Efectul Charlie Hebdo pe eBay – De la insigne de un dolar, la numere ale revistei la peste 100.000 dolari

HotNews.ro
Charlie Hebdo pe eBay, Foto: eBay
Charlie Hebdo pe eBay, Foto: eBay

​Tragedia de la revista franceza de satira Charlie Hebdo a facut ca pe eBay sa apare un numar urias de numere ale revistei, dar si diverse produse ce profita de fenomenul „Je Suis Charlie” de pe retelele de socializare. S-a ajuns astfel ca cele mai scumpe numere ale revistei sa coste peste 100.000 de dolari, mai ales daca sunt cele controversate, cu profetul Mahomed pe coperta. Cele mai ieftine produse sunt stickere si insigne la sub doi dolari.

Evenimentul de la Paris si mai ales curentul de solidaritate creat in jurul publicatiei Charlie Hebdo pe retelele sociale au dat nastere unui curent si pe eBay unde la ora scrierii acestui articol cautarea dupa „Charlie Hebdo” ofera peste 3.000 de rezultate. Cele mai scumpe sunt numere foarte controversate, mai vechi ale revistei, cele cu profetul Mahomed pe coperta. Numarul special „Charia Hebdo” e pus la 117.000 de dolari, tot atat costa si numarul in care pe coperta apare Mahomed intr-un scaun cu rotile, impins de un evreu.

Este foarte adevarat ca aceleasi reviste au fost puse de alti useri la preturi mult mai mici, si de sub 1.000 de dolari, iar cel mai nou numar, aparut pe 6 ianuarie, ajunge si el sa coste cateva mii de dolari in unele oferte, dar poate fi cumparat si la mai putin de 200 de dolari.

La polul opus, cele mai ieftine lucruri sunt insigne si stickere ce costa sub doi dolari, iar o categorie aparte e legata de tricourile cu Je suis Charlie (I am Charlie) care profita de curentul de solidaritate de pe retelele sociale. Tricourile costa in general intre 10 si 25 de dolari, in unele poze de prezentare aparand femei atractive.

Mai sunt si alte tipuri de produse: cani, stick-uri USB, pandantive, perne sau farfurii.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro