Salina Turda, promovata printr-un documentar realizat de televiziunea nationala japoneza
O echipa de la televiziunea nationala japoneza NHK se afla, joi, la Salina Turda, unde realizeaza un documentar pe care il va difuza in 15 septembrie, reprezentantii salinei spunand ca actiunea face parte din demersurile initiate pentru promovarea acesteia in strainatate.
„Avem o echipa de la postul national de televiziune NHK din Japonia care filmeaza la Salina Turda un documentar care va avea o durata de 50 de minute. Acesta va fi difuzat in 15 septembrie intr-o emisiune care are ca tema fascinatia lumii inconjuratoare si in care se prezinta minuni ale naturii din toata lumea. Pentru echipa de televiziune japoneza am pregatit si un spectacol folcloric in incinta salinei. Actiunea face parte din demersurile pe care le-am initiat privind promovarea Salinei Turda in strainatate, iar in urma difuzarii documentarului speram sa atragem primele grupuri de zeci de turisti din Japonia care sa ne viziteze in primavara anului viitor”, a declarat, joi, pentru Mediafax, seful Serviciului Turism al Salinei Turda, Florin Vulturar.
Potrivit acestuia, materialul va prezenta modul in care subteranul este valorificat la Salina Turda si pe care japonezii il apreciaza ca fiind „spectaculos”.
Florin Vulturar a subliniat ca Salina Turda a fost vizitata pana acum de turisti din Coreea de Sud, India si din China, dar si din Rusia si Ungaria.
„Avem un parteneriat cu o firma de turism din Bucuresti care aduce turisti din Japonia in Maramures, iar acum vrem ca acestia sa poposeasca pe traseu si la Salina Turda. De asemenea, vom promova salina si la targuri internationale de turism de la Moscova si Varsovia”, a mai spus Vulturar.
De la inceputul anului si pana in 12 august, Salina Turda a fost vizitata de 303.000 turisti, din care circa 45 la suta au fost straini. In 2013, salina a fost vizitata de 343.000 de turisti.
In perioada 2008-2010, la Salina Turda au avut loc lucrari de reabilitare cu fonduri europene de aproape sase milioane de euro.