Sari direct la conținut

S-a stabilit unde vor fi amplasate statiile magistralei de metrou 1 Mai-Otopeni

HotNews.ro
Nereguli la metrou, Foto: Hotnews
Nereguli la metrou, Foto: Hotnews

​Comisia tehnica de urbanism de pe langa Primaria Capitalei a discutat, miercuri, traseul magistralelor de metrou Universitate-Pantelimon si 1 Mai-Otopeni. Cele doua documentatii bat in cuie traseul si locurile unde vor fi amplasate statiile celor doua magistrale de metrou.

  • Magistrala 1 Mai – Otopeni

Potrivit planurilor afisate de proiectanti, biroul URBIS 90, magistrala 1 Mai-Otopeni are urmatorul traseu:

– pleaca de la actuala statie de metrou 1 Mai, aflata la intersectia bd. Ion Mihalache cu Calea Grivitei, merge pe sub bd. Bucurestii Noi pana la intersectia cu calea ferata, apoi o ia la Est, pe sub calea ferata si viitorul inel median, dupa care ajunge in spatele Romexpo.

– de la Romexpo, ajunge pe bd. Expozitiei, Piata Presei, dupa care merge pe DN1 pana la aeroportul din Otopeni.

Pe traseul acesteia sunt propuse statii in urmatoarele locatii: 1 Mai (statia actuala), in Pajura, in spatele Romexpo, pentru a deservi zona de birouri care se ridica in zona, la Piata Presei Libere, la Gara Baneasa, la Aeroportul Baneasa, la magazinul Ikea, la magazinul Baneasa (in apropiere de ambasada SUA), DN1 intersectie cu strada Padina, DN1 intersectie cu linia de Centura, Otopeni Centru, Otopeni Nord si Aeroportul Otopeni. Fata de planurile propuse initial, statia propusa la intersectia DN1 cu linia de centura va fi mutata in Otopeni, dincolo de Soseaua de Centura. Inainte aceasta era pe teritoriul Bucurestiului, in conexiune cu Sos. Odai. Decizia a fost conditionata de Ministerul Apararii care are obiective militare in zona. Totusi, legatura pietonala cu Soseaua Odai s-ar putea face prin niste pasaje pietonale subterane.

Proiectul a primit deja aviz preliminar de la Primaria Capitalei si a obtinut avizele de specialitate, urmand sa primeasca aviz final de la Primaria Capitalei , dupa care va fi supus aprobarii Consiliului General al Municipiului Bucuresti. In acest moment, existand toate avizele, locatia statiilor este batuta in cuie.

Lucrarile la Magistrala 6 ar urma sa inceapa in urmatorii ani si se estimeaza ca vor fi gata in 5 ani. Lucrarea va costa circa 1 miliard de euro.

  •  Magistrala Universitate – Pantelimon

Potrivit planselor afisate de proiectanti, biroul URBIS 90, aceasta magistrala are urmatorul traseu:

– de la Piata Universitatii va merge pe bd. Carol, bd. Pache Protopopescu, Soseaua Iancului, Soseaua Panetlimon pana la magazinul Cora Pantelimon.

Pe traseul magistralei sunt amplasate urmatoarele statii: la Piata Universitatii, intersectia bd. Carol cu Calea Mosilor, intersectia str Traian cu bd. Pache Protopopescu, la Piata Iancului, la fosta Tesatorie Suveica de Sos iancului nr.90 (unde Consiliul General a aprobat un mall), la Electroaparataj ( si aici este aprobat un alt mall), la Piata Socului, la intersectia Morarilor cu Soseaua Pantelimon (Postavaria Romana), la Spitalul Pantelimon si la Cora Pantelimon.

Proiectantii abia au depus documentatia la Primaria Capitalei pentru aprobare, in acest moment cerand un aviz preliminar pentru a putea cere acordul de la celelalte institutii. Dupa ce se obtin toate avizele, amplasarea statiilor va ramane definitiva. Abia la final proiectulva fi supus aprobarii Consiliului General al Municipiului Bucuresti.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro