Vine învățământul hibrid? Adevăruri dificile despre efectele negative ale școlii online care s-a făcut în România în pandemie
Anul școlar care tocmai s-a încheiat ar fi trebuit să fie „întoarcerea la normal” pentru copii și profesori. Nu a fost. Elevii au revenit în sălile de clasă și au găsit un sistem nou, cu module.
Prezentă a fost și așteptare nerealistă că totul poate fi ca înainte, ca și cum lunga perioadă în care predarea și învățarea s-au făcut, improvizat, în fața calculatorului, nici n-a existat. Acest an greu de școală nu putea, deci, să se încheie decât la fel de greu, cu o grevă care, știm, a durat mai bine de trei săptămâni.
Primul an înapoi offline a arătat și că învățământul de tip streaming va avea un impact pe termen foarte lung. Se adeverește, deci, o temere pe care experții naționali și internaționali o exprimau în pandemie.
„În opinia mea, învățământul online este altceva decât ce s-a făcut în pandemie”, comentează profesorul Mircea Miclea, cu care am stat de vorbă în contextul Conferințelor „Despre lumea în care trăim.