OLX Servicii: 14 mil. de clienți conectați cu prestatori de servicii. Ce promite platforma preferată pentru a găsi servicii în România?
Cu o audiență lunară de peste 90% din utilizatorii de internet din România, OLX anunță că 1.5 mil de utilizatori caută servicii. De la manichiuriste la profesori de meditații și meseriași, peste 80 de mii de anunțuri lunare pe binecunoscutul portal sunt de la prestatori locali de servicii.
În topul celor mai căutați profesioniști se numără meseriașii și constructorii, închirierile, reparațiile auto, IT și electrocasnice, serviciile de transport, organizatorii de evenimente, cursurile și meditațiile, cât și serviciile de curățenie și înfrumusețare. Peste 50.000 de furnizori de servicii se află deja pe platformă punând anunțuri lunar, iar OLX Servicii își propune să sprijine dezvoltarea locală și să conecteze un număr mai mare de prestatori locali cu cei peste 14 milioane de posibili clienți.
“Feedbackul furnizorilor care folosesc deja OLX pentru promovarea serviciilor este că notorietatea și simplitatea platformei constituie un avantaj pentru promovarea afacerii. Pentru a găsi aceiași clienți online, nu mai au nevoie de bugetul și complicațiile tehnice ale altor canale precum social media, ci doar de profilul afacerii lor pe OLX, pe care îl pot personaliza și actualiza oricând, chiar de pe telefon. Pentru că OLX este primul loc în care se caută servicii, afacerile locale primesc proiecte din zona de interes și pot oferta direct prin opțiunea chat & call” – Florentina Popescu, Business Growth Manager OLX.
Când vine vorba de a găsi rapid un serviciu care îți rezolvă problemele, OLX este cel mai accesat portal de căutări servicii din România.
“Găsești tot ce vrei și ce nu știai că vrei pe OLX Servicii, de la soluții convenționale sau creative pe orice nevoie a clienților.“ – Florentina Popescu, Business Growth Manager OLX.
Beneficiile pe care OLX Servicii le oferă meseriașilor și prestatorilor de servicii includ:
1. Posibilitatea de a-și adăuga reclame mult mai simplu față de cele din social media, și statistici clare despre performanța lor
2. Accesul la o sursă constantă de clienți noi, care preferă să-și aleagă furnizorul dintr-o listă de anunțuri
3. O prezență online în câteva minute prin crearea paginii personalizate a afacerii, fără efortul de a avea un website clasic actualizat
4. Comunicarea în timp real cu clienții prin funcționalitatea de „Chat & call”
5. Expunerea la o audiență extinsă, națională, cu o intenție clară de cumpărare, la un cost redus. Prestatorii de servicii pot afla mai multe despre platforma OLX Servicii aici: https://business.olx.ro/servicii/.
Ce promite OLX Servicii ca hub pentru dezvoltarea afacerilor locale
În ciuda creșterii pieței de servicii în România (cu 11% mai multe mici businessuri față de anul precedent), rapoartele arată că peste 13.000 de afaceri locale au întâmpinat dificultăți în ultimii doi ani. Printre problemele comune se numără lipsa vizibilității, atragerea de clienți și costurile ridicate ale publicității în social media.
OLX Servicii oferă soluții pentru toate aceste provocări, ajutând furnizorii de servicii să-și crească vizibilitatea și să atragă clienți noi. Ca răspuns la aceste dificultăți, OLX Servicii oferă câteva răspunsuri la întrebarea de ce orice afacere ar trebui sa fie prezentă acolo:
1. O alternativă mai eficientă ca timp și bani la marketingul pe social media, fără grija algoritmilor în continuă schimbare
“Prestatorii înțeleg unde se duc banii lor – le oferim statistici clare de unde pot să își dezvolte strategia de business. Investițiile sunt minime, de la câțiva euro pe lună – o alternativă eficientă pentru bugete mici vs social media, cu care nu pot ține pasul în termeni de algoritmi și schimbări.” – Florentina Popescu, Business Growth Manager OLX.
Afacerile la început de drum operează de obicei cu bugete mici din care trebuie ca totul să funcționeze ca uns. Sau pentru acele one man shows, unde prestatorul se ocupă de tot de la promovare la execuție, fiecare leu contează. Un anunț pe OLX garantează că milioane de utilizatori vor vedea serviciul oferit de prestator, iar filtrele din postarea unui anunț îi ajută pe meseriași să ajungă exact la cei ce au nevoie de serviciul lor.
2. O sursă constantă de clienți noi care preferă listele de anunțuri
“Peste 14 milioane de români caută ceva pe OLX, iar majoritatea preferă să aleagă ei furnizorul dintr-o listă de anunțuri, nu să aștepte cotațiile meseriașilor.” – Florentina Popescu, Business Growth Manager OLX.
Profesioniștii din construcții, organizarea de evenimente sau beauty nu au bugete de advertising și nici strategii de marketing cu acces la multe canale de promovare, așa că ajung să se bazeze pe recomandări ca formă principală de promovare, sau pe investiții în reclame plătite pe social media, din care nu înțeleg unde li s-au consumat bugetele. Prin listarea în categoriile dedicate de servicii pe OLX, utilizatorii găsesc exact ce își doresc, iar prestatorii au un influx de clienți constant, care își manifestă interesul. Astfel, prestatorii de servicii nu se mai confruntă cu acei clienți nehotărâți care se răzgândesc asupra lucrării și le pierd timpul profesioniștilor și prestatorilor locali.
3. Comunicarea securizată și în timp real cu clienții
“Ca prestator de servicii pe OLX poți să discuți ușor cu cei interesați de serviciile tale și să menții încrederea clienților tăi” – Florentina Popescu, Business Growth Manager OLX.
Comunicarea instantă cu posibili și actuali clienți este esențială pentru a le oferi acestora cea mai bună experiență și pentru a-i convinge să se întoarcă atunci când au nevoie de același tip de servicii.
Funcționalitatea de “Chat & call” de pe platforma de business permite comunicarea criptată între prestator și client, păstrând confidențială identitate părților și facilitând încheierea unui contract de prestări servicii.
4. O prezență online în câteva minute pe OLX ce le economisește timp și bani furnizorilor
“Este mai ușor ca niciodată să îți creezi contul OLX, chiar de pe telefonul mobil, fără prea multe bătăi de cap” – Florentina Popescu, Business Growth Manager OLX.
Bugetul limitat al meseriașilor și prestatorilor de servicii îi împiedică de multe ori pe aceștia din a-și creea website-uri de e-commerce ce presupun o investiție inițială mare și cheltuieli la fiecare modificare.
Din fericire, pe OLX Servicii, profesioniștii din reparații și construcții nu își pierd timpul și banii cu modificării pe pagina lor de afacere. Procesul de înscriere pe OLX nu durează mai mult de 5 minute, iar eventualele modificări pot fi făcute chiar din aplicația de pe telefon. Astfel, meseriașii nu sunt întrerupți de sarcinile administrative pentru promovarea afacerii cât sunt pe teren.
5. Expunerea la o audiență extinsă, națională, cu o intenție clară de cumpărare
“Acești 14 milioane de utilizatori români știu de ce au nevoie, iar folosirea OLX Servicii, cel mai popular portal de căutări din România le oferă soluția de care au nevoie, indiferent de cât de specifică este căutarea lor. Prestatorii au doar de câștigat din postarea unor anunțuri și folosirea filtrelor OLX pentru a ajunge exact la clienții interesați de serviciile lor” – Florentina Popescu, Business Growth Manager OLX.
Algoritmul de căutare potrivește utilizatorii cu meseriașii în funcție de nevoi și de locație pentru a le oferi ambelor părți cea mai bună și profitabilă experiență. Ca rezultat, afacerile locale primesc proiecte pe care le pot realiza fără probleme, iar utilizatorii au parte de un marketplace competitiv plin de profesioniști.
Prin folosirea la maxim a filtrelor OLX la promovarea anunțurilor, prestatorii de servicii reușesc să găsească exact clienții ale căror lucrări care se potrivesc în programul lor încărcat. În acest fel, un profesionist care activează pe OLX poate să estimeze mai repede cât îi va lua o lucrare, să își facă programul în funcție de asta și să adauge cel puțin o lucrare extra pe lună, fără a-și decala restul programărilor.
Potențialul OLX Servicii de a atrage clienți noi
Pentru micii întreprinzători din sectorul de servicii care se confruntă cu schimbările drastice din spațiul economic românesc, OLX Servicii este o cale spre dezvoltare ușoară și fără riscuri, pentru care nu trebuie să-și dedice timp să o învețe, așa cum o fac încercând să se promoveze singuri în online cu ajutorul a numeroase tactici de promovare.
Având la îndemână o audiență interesată de peste 14 milioane de români, profesioniștii din construcții, beauty, reparații, organizare de evenimente și zeci de alte categorii de servicii, au un spațiu dedicat pentru a-și demonstra valoarea, pentru a câștiga clienți, și pentru a-și reduce costurile de marketing necesare activității lor.
“Scoatem în evidență talentele locale, iar prin aceste funcționalități promovăm și facilităm munca prestatorilor profesioniști, încurajând un mediu competitiv unde cei mai buni antreprenori români pot crește, indiferent de cât de mici sunt la înscrierea pe platformă.” – Florentina Popescu, Business Growth Manager OLX.
Profesioniștii își pot crea un cont pe OLX.ro pentru a începe creșterea afacerii lor prin anunțuri. Platforma susține de asemenea un program de educație pentru antreprenori prin Academia de Business, un loc cu resurse gratuite utile oricărui business de servicii.
Articol susținut de OLX