Sari direct la conținut

Targul tehnologic de la Hanovra si marea prietenie de afaceri germano-chineza

HotNews.ro

Cancelarul german Angela Merkel si premierul chinez Wen Jiabao au inaugurat duminica seara Targul tehnologic de la Hanovra. Este o demonstratie de forta a Chinei, care aduce in spatiul expozitional 500 de firme. Este o demonstratie de forta si a relatiilor germano-chineze, caci Chinei i se intinde covorul rosu, ca tara partenera la targ. „Industria germana e extrem de dispusa sa foloseasca avantajele oferite momentan de China”, a declarat seful consiliului de administratie al Deutschen Messe, Wolfram von Fritsch. Luni, 23 aprilie, are loc si vizita premierului chinez la sediul producatorului de automobile Volkswagen, vizita condimentata cu semnarea catorva contracte.

5.000 de firme din 69 de tari expun pe 172.000 de mp, in 18 hale expozitionale, la Targul tehnologic de la Hanovra, care va avea loc intre 23-27 aprilie. Romania se prezinta cu firme proprii la standul A21 din Hala 13, dar si in cadrul unor firme straine cu centre de productie romanesti, la alte standuri expozitionale.

China vrea sa arate la cel mai important targ international de profil, de la Hanovra, cat e de tare eticheta „Made in China“, pe taram tehnologic si industrial. Ambasadorul Chinei la Berlin, Wu Hongbo, declara ca tara sa vrea sa arate rezultatele unei politici de reforme si deschidere, practicate in ultimii 30 de ani si „cauta parteneri in cooperarea industriala si tehnologica, la nivel inalt“.

Cautarea nu e insa un lucru nou, ci mai degraba continuarea unei „prietenii de afaceri germano-chineze“ incepute cu ani in urma. Peste 5.000 de firme germane, cu 200.000 de angajati, se afla deja in China. „Este in interesul nostru sa ne intensificam acest angajament“, a spus purtatorul de cuvant al Comisiei Economice Germane Asia-Pacific (APA), Jürgen Heraeus. „In timpul turbulentelor de pe pietele financiare, China a devenit un partener puternic si de incredere, care a contribuit din plin la revenirea rapida si succesul international al firmelor germane“, a adaugat el.

Au trecut vremurile cand China actiona doar ca producator ieftin, „copiuta” si nu era un concurent de luat in serios. Seful Targului de la Hanovra, Wolfram von Fritsch, spune ca in ziua de azi e imposibil sa excluzi China ca piata de desfacere. „Cine doreste o platforma expozitionala relevanta, n-o poate face fara chinezi”, a adaugat el. Acestia sunt competitivi cu liderii de piata din domeniul tehnologic. Chiar tema centrala a Targului din acest an, „tehnologia verde”, li s-ar potrivi chinezilor ca o manusa, caci acestia se afla in fata unor mari provocari de protectia mediului si eficientizare a consumului de energie, a mai precizat von Fritsch.

La standul central se prezinta 13 firme chinezesti de stat, iar la intalnirea economica de varf germano-chineza de luni ar urma sa ia parte si 230 de oficiali chinezi. Aceasta intalnire urmeaza sa aiba loc dupa turul oficial prin Targ al cancelarului Merkel si premierului Wen. Tot luni, 23 aprilie, sefii de guverne german si chinez sunt asteptati la centrul de productie auto Wolkwagen, de la Wolfsburg. Li Nianping, atasat diplomatic la Ambasada Chinei la Berlin a declarat ca Volkswagen a vandut in China anul trecut peste 2 milioane de automobile si ca „e o marca indragita de chinezi”.

„Speram sa ajungem la o cooperare mai puternica si mai pragmatica si sa gasim noi parteneri“, a mai declarat diplomatul, saptamana trecuta. O treime din exporturile Chinei in tarile UE se deruleaza cu Germania, insa potentialul e mult mai mare, a precizat Li. Anul trecut au fost initiate 158 de proiecte de investitii chinezesti in Germania. Cooperarea ar putea insa sa fie intensificata, a adaugat el. Referindu-se la tehnica ecologica, el a mentionat ca „tocmai in acest domeniu ofera Germania un avantaj tehnic, pe cand China ofera un avantaj de piata“.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro