Bogdan Chirițoiu: Îmi pare rău de dispariția Blue Air. Este unul dintre motivele pentru care s-au scumpit biletele de avion
Dispariţia Blue Air este unul dintre motivele pentru care s-au scumpit biletele de avion, iar personal îmi pare rău că nu s-a reuşit salvarea acestei companii, a declarat, sâmbătă, preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, la o conferinţă organizată la Sinaia.
„Teoretic, avem şi la Blue Air plan de restructurare. În realitate, mi-e greu să cred că Blue Air poate să redevină fiabilă. O companie aeriană care nu zboară de luni de zile, cam cum ar fi situaţia? Avioane n-a avut niciodată, iar acum nici nu zboară, deci ce s-ar putea întâmpla acolo?”, a spus Chiriţoiu.
„Personal îmi rău, deoarece cred că era bine în piaţa românească să avem un operator. Blue Air era al treilea operator, compania era în top 3, era mai mare decât TAROM înainte de criză şi dispariţia lor a dus… deci cota lor de piaţă s-a mutat la Wizz Air, preţurile au crescut – nu spun că au crescut numai din cauza dispariţiei Blue Air, dar reducerea concurenţei prin dispariţia Blue Air cu siguranţă a afectat preţurile”, a adăugat șeful Consiliului Concurenței.
„Sunt mai multe motive pentru care au crescut biletele de avion, ele crescut în toată Europa, nu numai la noi, dar parte din explicaţia creşterii la noi este şi dispariţia Blue Air. Deci, îmi pare rău că nu s-a reuşit salvarea acestei companii”, a mai declarat el, potrivit Agerpres.
Judecătorii Secției a-VII-a Civilă a Tribunalului București au admis cererea Blue Air de intrare în insolvență pe 20 martie. Compania low-cost a reușit astfel să propună o listă cu administratori judiciari care îi sunt favorabili,
Blue Air a anunţat, pentru prima dată în 6 septembrie, că va suspenda toate cursele programate până în data de 12 septembrie, motivând la vremea respectivă poprirea tuturor conturilor companiei de către Ministerul Mediului.
Deşi Administraţia Fondului pentru Mediu a anunţat o zi mai târziu, respectiv pe 7 septembrie, că a decis suspendarea popririi asupra disponibilităţilor băneşti ale companiei Blue Air Aviation şi stabilirea unui grafic pe 12 luni pentru achitarea creanţei, operatorul aerian low-cost a anunţat că va relua zborurile abia din 10 octombrie, precizând că nu dispunea de fondurile necesare plăţii combustibilului şi celorlalte cheltuieli operaţionale, necesare pentru zborurile planificate începând cu data de 12 septembrie.
Ulterior, la finele lunii septembrie, operatorul aerian low-cost a anunţat că nu va relua zborurile din 10 octombrie şi că se află în discuţii cu potenţialii investitori, creditori şi Guvernul României pentru a-şi restructura profilul de capital.