Sari direct la conținut

Accesul in Bucuresti al masinilor mari ar trebui limitat, pentru reducerea poluarii – Attila Korodi

HotNews.ro

Accesul masinilor mari, cu motoare puternice, ar trebui limitat in Capitala, iar bucurestenii ar putea parcurge cu bicicleta distante scurte sau medii, pentru limitarea poluarii orasului, a declarat, joi, ministrul mediului si dezvoltarii durabile, Attila Korodi.

„Daca nu vom avea in vedere un plan de eco-urbanizare, in cativa ani Bucurestiul ar putea deveni un oras negestionabil, cu artere blocate si un aer greu de respirat. In prezent, circa 70% din poluarea Capitalei e cauzata de traficul auto”, a spus ministrul mediului.

In cadrul primei conferinte nationale a urbanistilor, Korodi a prezentat cateva masuri necesare unei dezvoltari a orasului in armonie cu mediul si cu nevoile comunitatii.

Seful Ministerului Mediului si Dezvoltarii Durabile (MMDD) considera ca ar trebui clar delimitate zonele industriale de cele comerciale, rezidentiale si de recreere, astfel incat populatia sa aiba dreptul la un aer curat.

„Mi se pare de bun simt sa extindem si sa ecologizam centura verde a Capitalei, pentru ca intr-un oras european ar trebui sa existe circa 26 metri patrati de spatiu verde pentru fiecare locuitor, iar zonele verzi ar trebui sa fie respectate si de companii si de municipalitati”, a adaugat Korodi.

Ministrul a amintit reprezentantilor municipalitatii ca ar putea primi bani din Fondul de Mediu atat pentru realizarea de piste pentru biciclisti, pe care acestia sa se poata deplasa in siguranta, cat si pentru reabilitarea lacurilor din Bucuresti si din zona adiacenta.

In plus, Korodi este de parere ca reducerea poluarii ar trebui facuta inclusiv prin eficientizarea transportului in comun, astfel incat soferii sa fie tentati sa renunte la masinile personale, si prin delimitarea liniilor de tramvai de zonele circulate de masini si de pietoni.

„Am putea sa ne preocupam si de construirea unor cladiri ecologice (greenbuildings), de folosirea iluminatului ecologic, inclusiv pentru semaforizare, de realizarea unor eco-piete – cu iluminat ecologic, ministatie de epurare, incalzire cu energie solara, etichetare ecologica -, precum si de gestiunea deseurilor, prin colectare selectiva, gropi ecologice si chiar cogenerare”, a completat Korodi.

Totodata, pentru a reduce poluarea fonica, ministrul mediului este de parere ca ar putea fi instalati pereti naturali sau din constructii care sa absoarba zgomotele.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro