Vlad Petreanu: „Vrem sa prindem alegerile din Capitala cu Antena 3”
Dupa repetate aminari, postul de stiri Antena 3 pare, in fine, mai aproape de intrarea in emisie. Nu exista inca o data a lansarii, dar conducerea postului isi doreste intrarea in emisie inainte de 3 aprilie, data alegerilor locale din Bucuresti.
Sau cel putin asa spune Vlad Petreanu, redactorul-sef al Departamentului de Stiri de la Antena 1, care va conduce, din punct de vedere editorial, si Antena 3.
Exista o data a lansarii batuta in cuie?
Nu avem o data fixa, daca ar fi existat am fi avut deja o campanie de promovare. Noi speram sa fie cit mai repede. Se lucreaza, in momentul de fata, la tehnica. Studiourile noi sint practic gata, echipamentele sint la locul lor, acum se pune pe picioare master control room-ul (mixerul final, care coordoneaza semnalul transmis din diferite studiouri – n.r.
), dupa care se va trece la regia de emisie. Dorinta este sa prindem totusi alegerile din Capitala (3 aprilie – n.r.).
Vorbeste-ne putin despre organigrama de la Antena 3.
Stirile Antenei 3 vor fi asigurate de Departamentul de stiri al Antenei 1. In momentul de fata, producem in jur de patru ore si jumatate-cinci de program pe zi si ar urma sa dublam, cel putin, productia. Partea de sus a organigramei este urmatoarea: Sorin Oancea, director general la Antena 3, apoi eu, care sint redactorul-sef al Stirilor.
Razvan Mitroi va fi redactorul-sef adjunct al Stirilor pentru Antena 3.
Care va fi diferenta intre stirile Antenei 1 si cele ale Antenei 3?
Observatorul va ramine o marca a Antenei 1, cu stiri de mare impact, de implicare sociala, potrivite pentru o televiziune comerciala, in timp ce la Antena 3 vom selecta informatia semnificativa, relevanta, nu neaparat spectaculoasa.
Care va fi oferta specifica a Antenei 3 fata de alte televiziuni de stiri?
Fata de Realitatea TV si N24, unul dintre atributele inevitabile la Antena 3 va fi calitatea programului de stiri. Si asta vine inclusiv din faptul ca redactia de la Antena are in spate o istorie de 11 ani. Asta inseamna o anumita calitate a stirilor fata de posturile concurente, dar si viteza de reactie.
Antena 1 face acum breaking news – sau editii speciale – mai repede decit televiziunile de stiri.
Ce poti sa-mi spui despre jurnalele Antenei 3?
Incercam sa nu canibalizam Observatorul Antenei 1. Vor fi jurnale din ora-n ora. Sint niste lucruri care vor trebui armonizate, probabil ca nu vom putea s-o facem suta la suta de la inceput.
Deci, probabil, veti avea jurnale scurte sau deloc la orele Observatorului: 16.00, 19.00, 22.30…
Da, s-ar putea sa nu ne intrebuintam foarte tare pe Antena 3 la aceste ore. Nu trebuie sa avem o competitie cu Observatorul. Departamentul de stiri al Antenei va mai produce citeva emisiuni economice, de infotainment (informatie cu caracter de divertisment – n.r.), showbiz, film sau lucruri de genul asta. In rest, vor mai exista talkshow-uri, documentare si altele asemenea.
Ce vedete veti avea?
Gabriela Firea ar trebui sa aiba un talkshow de seara. Prezentatorii nu sint nume foarte grele pe piata. Portretul-robot al prezentatorului de pe Antena 3 este: un jurnalist in jurul a 30 de ani, cu experienta, astfel incit, daca apare o editie speciala, sa nu trebuiasca sa-i spui in casca ce sa zica.
Nu neaparat un om spectaculos prin insasi aparitia lui, ci un om care sa treaca ecranul prin modul in care stapineste informatia. Un om care sa nu vrea sa se puna el in fata informatiei, ci un om care sa scoata informatia in fata.
Revenind la Gabi Firea. Are in weekend Observatorul Antenei 1, in timpul saptaminii urmeaza sa intre cu talkshow-ul la Antena 3, mai este si director la o revista economica pe care urmeaza sa o scoata compania Jurnalul… Cum crezi ca se va descurca?
Si mai face si “Saptamina financiara”, daca nu ma-nsel. E un om care are putere de munca, un om care are o perioada foarte, foarte buna acum. Daca si-a asumat toate acestea, foarte bine. Sigur ca nu e nimeni nebun sa o omoare. Dar, daca n-o sa mearga, foarte bine, o sa-i spuna cineva.
Care vor fi dimensiunile redactiei?
Destul de mari. Undeva in jurul a 25-30 de reporteri. E un model folosit de ITN, unde reporterii aduc informatia si sint echipe de productie care impacheteaza totul pentru jurnale diferite. Daca, de pilda, ai oferi acelasi material brut echipelor de productie de la Antena 1 si PRO TV, probabil ca ar rezulta doua jurnale diferite.
Cam cite transmisii live veti fi capabili sa faceti in acelasi timp?
Regia permite zece transmisii live simultane numai din Bucuresti. Practic, vom putea transmite live cit vom avea nevoie. Oameni sa avem sa-i ducem acolo. Stam bine din punctul de vedere al tehnicii. Cu sau fara Antena 3, Departamentul de stiri de la Antena 1 trebuia oricum retehnologizat. Am avut scule foarte bune, dar care s-au uzat moral. Vom lucra pe un sistem de video-servere.
Ca grupuri de montaj, avem un proiect-armonica, unde grupurile de montaj pot varia intre 11 si 40-50, in functie de ce avem nevoie. Sint o serie de statii de vizionare in redactie, pe care se poate monta. Vom achizitiona un soft de redactie foarte performant, pe care lucreaza BBC…
Tehnologic, sintem in situatia aceea nefericita in care poate veni patronul sau patroana sa ne intrebe: “Pai, le-aveti pe toate. De ce nu faceti?”.
Care este explicatia intirzierilor repetate ale datei de lansare a Antenei 3? S-a tot zvonit despre lansare la alegerile locale de anul trecut, apoi la alegerile generale…
Aminarile au fost determinate in mare masura de negocierea contractelor, fiindca este o investitie destul de mare. Am depins si de alte lucruri, cum ar fi noua tipografie de la “Jurnalul national”. Noi ne-am extins in spatiul ocupat de vechea tipografie si a trebuit sa asteptam sa fie cumparata cea noua. Apoi noua tipografie a trebuit instalata.
Au urmat echipamentele pentru Antena 3 si-asa mai departe. Probleme logistice, cum se spune.
Strategia de vinzari: GRP-uri premium
Desi nu isi propune asa-numitul “public comercial” (18-49 de ani), Antena 3 isi doreste un target atractiv pentru clientii din publicitate. Vlad Petreanu il descrie astfel: “E vorba de oameni care pretuiesc informatia, sint curiosi. Peste 30 de ani, in clasa de mijloc, oameni care conteaza deja. Oameni care se gindesc la o situatie materiala, care isi fac planuri”.
Laurentiu Ionete, vicepresedinte si Marketing & Sales Director la Antena 1, adauga: “Strategia de vinzari de publicitate a postului este in pregatire in momentul de fata. Vom avea concluziile in aproximativ o saptamina. In orice caz, intentia noastra este sa vindem GRP-urile generate de Antena 3 ca pe niste GRP-uri premium”.
Ceea ce inseamna ca audienta Antenei 3 se vrea una de calitate, iar spatiul publicitar va fi mai scump decit cel obisnuit.