Profita si tu de superoferta de telefonie mobila
Raspunzand sesizarii SFin, care a aratat ca abonatii mai vechi au ajuns sa plateasca mai mult decat noii abonati, pentru aceleasi servicii, Vodafone anunta ca „exista deschidere” pentru ca si clientii existenti sa preia beneficiile noii oferte „Fara stelute”, respectiv 3 luni de abonament gratuit, in fiecare an, pe viata!
Batalia continua pentru o cota cat mai mare de piata a determinat cele patru companii de telefonie mobila de pe piata romaneasca sa-si supraliciteze continuu ofertele.
Daca, pana anul trecut, promotiile valabile 2-3 luni le aduceau noilor clienti beneficii limitate in timp (reduceri la pretul mobilelor, minute de convorbiri, sms-uri si mms-uri gratuite etc.), de anul acesta, in special Vodafone si Orange au plusat cu beneficii extinse „pe viata” – adica pe toata durata abonamentului.
S-a creat, astfel, o discriminare intre vechii si noii abonati, in defavoarea primilor, care platesc mai mult, pentru aceleasi servicii. Nu ne propunem sa incriminam aceasta discriminare, ca pe o ilegalitate. La urma urmei, este o economie de piata (cel putin la nivelul pretentiilor), fiecare este liber sa-si fidelizeze clientii (abonatii) dupa cum il duce mintea.
Iar clientii nu sunt legati de o companie, pot migra la o alta sau pot opta sa renunte la vechiul abonament, abonandu-se din nou. Se produce, desigur, un oarecare deranj. Cu putina bunavointa se poate mai mult. Iar noi am obtinut aceasta bunavointa – cel putin din partea Vodafone. Asa ca suntem in masura sa va prezentam, in exclusivitate, o superoferta pentru mai vechii sai abonati.
Asadar, ne-am adresat celor patru companii de telefonie mobila, solicitand puncte de vedere oficiale fata de problema expusa in preambul. Prezentam, in continuare, raspunsurile primite.
Vodafone scoate stelutele pentru toti abonatii
Botezata „* o oferta fara stelute“, ultima promotie Vodafone, valabila pana la 2 iulie, suna asa (in cazul celor care se aboneaza pentru 2 ani): „3 luni de abonament gratuit, in fiecare an, pe viata!; pana la 77% reducere la convorbirile nationale printr-o extraoptiune de voce la alegere, oferita gratuit 3 luni in fiecare an, pe viata; 25 SMS/luna in primele 4 luni; 15 MMS/ luna in primele 2 luni“.
Clientii fideli ai companiei, care s-au simtit discriminati in raport cu noii abonati si au avut curiozitatea de a suna la *222 (numarul pentru relatii cu clientii Vodafone, apelabil de pe un telefon mobil inregistrat in reteaua Vodafone), pentru a se interesa ce li se ofera in compensatie, n-au avut motive de satisfactie.
In general, operatorii Vodafone sunt abilitati sa puna la bataie facilitati limitate, de genul „patru luni de gratuitate la optiunea mms“, pentru clientii care isi exprima o nemultumire intemeiata fata de serviciile companiei.
Dupa care, foarte amabili, le comunica faptul ca pot renunta la aceste servicii (desigur, daca abonamentul a ajuns la maturitate, adica la finalul perioadei minime contractate).
Sau, in cazul de fata, le recomanda sa renunte la vechiul abonament si sa-si faca altul nou. In caz ca abonatul insista, cerand sa comunice cu o persoana mai autorizata pentru a negocia facilitati suplimentare, i se spune ca solicitarea va fi notata si transmisa persoanei respective, urmand a fi contactat cat de curand – fapt care nu se mai intampla.
Iata insa si ce le transmite oficial Vodafone clientilor fideli, printr-o voce autorizata: „Cea mai recenta oferta Vodafone pentru noii abonati este comparabila cu multe dintre cele lansate pana acum in ceea ce priveste avantajele oferite clientilor si, de asemenea, cu a competitorilor nostri.
Aceasta oferta nu dezavantajeaza in niciun caz clientii existenti, pentru care avem o preocupare constanta. Printre beneficiile de care se bucura clientii existenti se numara: maximum 30 de minute gratuite, puncte de loialitate pe care le pot consuma in achizitionarea de telefoane noi, reduceri la abonamente si minute incluse.
La acestea se adauga o serie de beneficii unice pe care Vodafone le ofera in exclusivitate clientilor sai, din care amintim numai cateva exemple foarte recente: posibilitatea de a achizitiona in avans bilete la concertul Depeche Mode; 1.000 de bilete gratuite oferite prin tragere la sorti clientilor la acelasi concert;
doua bilete la cursa de Formula 1 din Italia, Imola, oferite la CERF (facem observatia ca toate aceste beneficii nu le sunt de folos tuturor abonatilor Vodafone, asa cum ar fi 3 luni de abonament gratuit anual, pe viata – n.r.). Alte surprize deosebite vor urma pentru baza noastra actuala de clienti.
Din rapoartele noastre, reactia clientilor existenti la promotia „Fara Steluta“ nu este diferita fata de reactiile la promotiile anterioare. In evidentele noastre nu este inregistrata nicio solicitare din partea unui client existent Vodafone pentru o posibila preluare a noii oferte.
Daca exista insa o dorinta expresa a unui client in acest sens, exista deschidere pentru a se gasi o solutie“. – Andreea Stanescu, Senior Director, Consumer Market, Vodafone Romania.