Sari direct la conținut

Un avion a suferit avarii la trenul de aterizare în timpul decolării de pe Otopeni. Datele din raportul preliminar al anchetei

HotNews.ro
Aeroportul Otopeni - Henri Coanda, Foto: HotNews.ro / Victor Cozmei
Aeroportul Otopeni - Henri Coanda, Foto: HotNews.ro / Victor Cozmei

​O aeronavă aparținând companiei Turkish Airlines a suferit avarii la trenul de aterizare, după ce a lovit, în timpul decolării de pe aeroportul Otopeni, câteva balize marginale și un panou de informare. Autoritatea de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile (AIAS) a publicat raportul preliminar privind acest incident care a avut loc pe 17 aprilie, transmite Agerpres.

Aeronava de tip Airbus A330-343E, aparţinând companiei aeriene Turkish Airlines, cu 268 de persoane la bord (258 de pasageri și 10 membri ai echipajului), a suferit avarii la trenul de aterizare, după ce, la decolarea de pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă, a lovit 10 balize marginale pe partea de nord a pistei 26L, precum şi un panou de informare care indică ieşirea de pe calea de rulare G. Aeronava efectua cursa Bucureşti – Istanbul.

„Ulterior decolării aeronavei înmatriculată TC-LOC, pe timpul controlului stării pistei de decolare/aterizare, personalul care administrează suprafaţa de mişcare a constatat distrugerea unui număr de 10 balize marginale pe partea de nord a pistei 26L, precum şi a unui panou de informare care indică ieşirea de pe calea de rulare G. De asemenea, a fost constatată şi exfolierea unei porţiuni din acostamentul pistei, pe partea de nord, pe lungimea zonei în care balizele au fost sparte”, se spune în raportul privind incidentul din 17 aprilie.

Conform documentului, aeronava a aterizat la ora 20:27 UTC pe aeroportul Istanbul, fiind oprită, după rulaj, pe una din căile de rulare în urma raportării de către echipaj a unei probleme tehnice la trenul de aterizare faţă.

„Administratorul AIHCB a procedat la înlocuirea imediată a balizelor sparte, fără a interfera cu traficul aerian, astfel încât deteriorarea suprafeţei de mişcare să fie eliminată fără a fi nevoie de emiterea unui mesaj NOTAM pentru suspendarea operaţiunilor aeriene de pe pista 26L”, precizează AIAS.

Comisia de investigaţie deplasată la locul producerii accidentului a efectuat următoarele activităţi: investigaţia iniţială la locul evenimentului; înregistrări video şi fotografii ale locului evenimentului; colectarea informaţiilor preliminare; notificarea ICAO şi a autorităţilor de investigaţie a siguranţei aviaţiei civile implicate din afara României.

Obiectivul investigaţiei privind siguranţa aviaţiei civile este prevenirea producerii accidentelor şi incidentelor viitoare, prin determinarea cauzelor şi împrejurărilor care au dus la producerea acestor evenimente şi stabilirea recomandărilor necesare pentru îmbunătăţirea siguranţei aviaţiei civile şi nu are ca scop stabilirea vinovăţiilor ori a responsabilităţilor individuale sau colective.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro