Sari direct la conținut

Afacerea Steaua – Rapid

Evenimentul Zilei

Meciurile Rapid – Steaua si Steaua – Rapid au reprezentat o afacere foarte buna pentru televiziunile romanesti. Managementul Antenei 1 afirma ca turul a fost pentru televiziunea din Baneasa o prima ocazie in care transmisia unui meci a insemnat cu adevarat profit, iar Realitatea TV a atras, cu returul, de 10 ori mai multi telespectatori decat in minutele bune.

Faptul e demn de remarcat, fiindca partidele din divizia nationala esuasera in ultimele sezoane pe TVR 1, din motive de costuri mari.

Tarife de lux

Ambele televiziuni afirma ca au facut profit, desi Antena 1 a platit 210.000 de euro pentru Rapid – Steaua, iar Realitatea TV a achizitionat pentru 200.000 returul, „arvunind” insa si primul tur dintre Steaua – Middlesbrough. S-au mai adaugat alte cheltuieli, cum ar fi inchirierea unui car cu o echipa italiana, contra a 150.000 de euro, la Realitatea TV.

Profitul net nu a fost dezvaluit de niciuna dintre televiziuni, insa el poate fi estimat in functie de audienta.

Laurentiu Ionete, vicepresedinte Sales & Marketing, la Antena 1, spune ca a folosit o politica speciala de vanzari pentru Rapid – Steaua, pornind de la cunoscutul Gross Rating Point (GRP, unitate de masura care da ratingul total atins de un anumit program): „Am folosit tarife superpremium, adica cu 50 la suta mai mari decat tarifele noastre publice pe GRP.

Una peste alta, am scos banii cheltuiti cu meciul si am acoperit si o parte din costurile cu alte meciuri”.

Publicitate de peste un milion de euro pe dubla mansa

Conform unor informatii din piata, Antena 1 vinde, ca si Pro TV, un GRP la preturi intre 250 si 270 de euro. Datele TNS indica un numar de 2.016,9 GRP-uri. Reies venituri de 750.000-800.000 de euro.

Realitatea TV a comunicat, la cererea EVZ, tarife mult mai mari: 700-1.000 de euro pe GRP, cu discount (reducere) de pana la 30 la suta. La 995,5 GRP-uri, reiese ca televiziunea lui Sorin Ovidiu Vintu a obtinut intre 490 si… un milion de euro. Probabil ca suma reala se apropie mai mult de prima valoare.

Concluzie. Oricare ar fi socoteala exacta, turul si returul Steaua – Rapid inseamna o revigorare a amortitului business numit „fotbal la TV”. Revigorare care va servi si micilor televiziuni de sport existente sau anuntate, chiar daca nu in mod direct.

Articol integral in EVZ

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro