Agentia de propaganda condusa de pesedistul Dancu a tocat 5,5 miliarde pe insigne
Fostul sef la Agentiei pentru Strategii Guvernamentale, pesedistul Vasile Dancu, a avut grija sa-si faca ultimele zile de mandat foarte placute. Pe ultima suta de metri a guvernarii PSD, pe 30 noiembrie 2004, Dancu a cumparat, pentru sine si pentru alte doua persoane, trei telefoane mobile ultimul racnet, valorand 168 de milioane de lei.
Este vorba de ultraperfomantele Nokia Communicator 9500, aparute recent in Romania. Aparatele sunt dotate cu ecrane color cu 65.536 de culori, camere foto si video integrate, internet, infrarosu, suport email, memorie de 80 MB si baterie litiu-polimer.
Achiztia s-a facut prin selectie de oferte trimise de cinci firme cu nume fara rezonanta, castigatoare fiind o societate din Bucuresti, SC Safrax Computers. Tot prin sistemul de selectie de oferta au fost cumparate, in aceeasi luna, calculatoare de ultima generatie.
SC Smart Serv SRL din Bucuresti a livrat agentiei conduse de Dancu, pe baza unui contract incheiat pe 18 noiembrie 2004, echipamente de tehnica de calcul, in valoare de aproape 1 miliard de lei. In dotarea Agentiei pentru Strategii Guvernamentale au intrat astfel 10 computere Pentium 4, costand 499.500.000 de lei, un video proiector – 99.640.000 de lei, memorie pentru calculator – 16.320.
000 de lei si, cireasa de pe tort, trei monitoare cu cristale lichide, mai scumpe chiar decat computerele in sine – 254.340.000 de lei. In total, contractul se ridica la 869.800.000 de lei. Este interesant faptul ca la ambele selectii de oferte au ofertat cam aceleasi firme – SC Smart SERV SRL, SC Safrax Computers SRL, SC Argos Computers Group SRL si SC Informar SRL.
Ministrul a dovedit insa ca nu se gandeste doar la sine, ci si la binele tarii. Astfel, el a comandat, pe 4 noiembrie 2004, in numele Agentiei pentru Strategii Guvernamente, insigne menite sa promoveze imaginea Romaniei in strainatate, dar si acasa, contra unei sume foarte mari – 5,350 miliarde de lei.
Desi la o asemenea valoare s-ar fi impus organizarea unei licitatii, firma SC Electoral Art SRL din Oradea a castigat, tot prin selectie de oferta, contractul pentru executarea a 20.000 de insigne, reprezentand „simboluri de indentitate vizuala a Romaniei”, si alte 3.000 de insigne cu drapelul Romaniei. Aceste ultime insigne veneau ambalate individual in cutiute mici de plastic transparent.
Daca lipsa unei licitatii poate fi motivata prin urgenta (insignele urmau sa fie utilizate la actiunile organizate cu prilejul Zilei Nationale – 1 Decembrie), este totusi neclar de ce de achizitii nu s-a ocupat Secretariatul General al Guvernului, cum ar fi fost normal.