Sari direct la conținut

Americanu’ de „La Bloc”, amenintat de „Fast-food”

Evenimentul Zilei

Serialul lansat de Antena 1 isi propune sa scoata un profit de 200.000 de euro pe un interval „la bataie” cu veteranii de „La Bloc”. Antena 1 arunca in lupta pentru audienta un serial care, dupa toate aparentele, isi propune sa atraga un important segment de public tanar.

Serialul de comedie (apartinand asa-numitului gen „sitcom”) este programat curajos in intervalul 22.30-23.00, in care principalul concurent, Pro TV, tine de ani intregi, cu succes, „La Bloc”, facut celebru de personaje ca Americanu’ sau Nelu Curca. Este si o miscare de intinerire a publicului postului, dar si a „Observatorului” de seara, care urmeaza pe Antena 1 dupa „Fast-food”.

Antena vrea public tanar

De luni pana joi, in primele doua saptamani din septembrie, intervalul 22.30-23.00 a fost adjudecat de Pro TV, cu o medie de aproximativ 645.000 de telespectatori pe minut in mediul urban, urmat de Antena 1, cu 564.000 de telespectatori.

Intre cei doi concurenti sunt diferente semnificative in ceea ce priveste profilul publicului telespectator (in perioada analizata) si astfel se poate explica programarea serialului de tineret inainte de Observator.

Intre 22.30 si 23.00, Antena 1 a atras de luni pana joi cel mai batran public dintre posturile TV principale (aproape un sfert din telespectatorii din mediul urban aveau peste 65 de ani, fata de 14,1% din publicul Pro TV). De asemenea avea cel mai mic procent de persoane cu studii superioare (9,7% din public, fata de aproximativ 13% Pro TV si TVR 1).

Antena avea o buna reprezentare si la publicul feminin (59%, fata de 43-44% Pro TV si TVR).

De remarcat in luna septembrie ca, daca pe Pro TV spatiul orar era bine delimitat de serialul „La Bloc”, pe Antena 1, intervalul nu avea personalitate si era „coada” emisiunilor de seara: „Revansa starurilor”, „Din dragoste” si „Ziua judecatii”.

In sezonul trecut, in jumatatea de ora a „Fast-food” era programat serialul „Secretul Mariei”. Telenovela „Vocea inimii”, facuta acum pe tiparul „Secretului…”, care poate atrage un public asemanator, a fost programata de Antena 1 inaintea principalei editii a „Observatorului” (intre 18.00 si 19.00).

Peste 700.000 incasari totale

Investitiile in serial arata ca postul din Baneasa are intentii serioase cu noua productie. Numai decorul de 1.000 de metri patrati a costat 200.000 de euro. Laurentiu Ionete, vicepresedinte pe marketing si vanzari Antena 1, a declarat pentru EVZ ca bugetul total al serialului se duce spre 600.000 de euro.

La audienta actuala pe care o are Antena 1 pe intervalul respectiv, postul are toate sansele sa isi acopere investitia si chiar sa iasa in profit. Laurentiu Ionete estimeaza ca Antena 1 va obtine, in cele 36 de episoade, venituri din publicitate intre 400.000 si 500.000 de euro.

Modul prin care se va amortiza insa o buna parte din costuri, pe langa publicitate, este product placementul, o forma de publicitate permisa de legislatie in serialele de fictiune.

Astfel, eroii citesc anumite ziare, vorbesc la anumite marci de telefon, iar numele magazinelor amplasate in mallul din serial nu sunt intamplatoare.

Fiecare plateste pentru a fi prezent, intr-un mod subtil, fireste, in program. Impactul acestei forme de publicitate (dar si audienta momentului in care marca apare) este mult mai putin agasant (poate parea o prezenta normala), decat un spot dintr-un calup clasic.

„Este un produs care se preteaza acestui mod de publicitate. Actiunea se petrece intr-un fast-food dintr-un mall, unde, inevitabil, sunt si alte magazine sau restaurante in jur”, explica Laurentiu Ionete. Estimarile incasarilor pentru „Fast-food” din acest tip de publicitate se ridica la 200.000 de euro.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro