Angajații trebuie să demonstreze că A.I. nu poate face o treabă mai bună decât un coleg nou, la o multinațională din Canada

Tobi Lütke, directorul general al platformei de comerț electronice Shopify, le cere managerilor să demonstreze că inteligența artificială (A.I.) nu ar putea face o treabă mai bună decât un nou angajat, relatează Business Insider.
Într-un document intern intitulat „Utilizarea A.I. este acum o așteptare de bază”, Lütke a notat că „folosirea eficientă a inteligenței artificiale este o abilitate care trebuie învățată cu atenție” prin „folosire intensă” și că utilizarea A.I. este „acum o așteptare fundamentală pentru toată lumea la Shopify”.
„Înainte de a solicita mai mulți angajați sau resurse, echipele trebuie să demonstreze de ce nu pot realiza cu ajutorul A.I. ceea ce își propun”, a mai scris Lütke în documentul pe care l-a publicat pe rețeaua de socializare „X” după ce acesta a fost scurs în presă.
„Cum ar arăta acest domeniu dacă agenți A.I. autonomi ar face deja parte din echipă? Întrebarea aceasta poate duce la discuții și proiecte cu adevărat interesante”, afirmă, de asemenea, șeful Shopify, o companie multinațională înființată în Canada în 2006.
Lütke, unul dintre cei 3 fondatori ai Shopify, a adăugat că întrebări legate de utilizarea A.I. vor fi adăugate și în chestionarele de evaluare a rezultatelor și de feedback între colegi, și că angajații vor „avea acces la cele mai avansate instrumente A.I. posibile”.
„Acest lucru se aplică tuturor, inclusiv mie și echipei de conducere”, a mai scris Lütke.

Shopify a făcut concedieri după ce a adoptat folosirea A.I.
Business Insider amintește că la începutul anului 2023 Shopify a început să folosească A.I. generativ în cadrul departamentului său de suport pentru clienți, pentru a prelua o parte dintre sarcinile pe care anterior le făceau angajații.
Mai târziu în cursul acelui an, compania ce își are sediul la Ottawa a concediat 20% din forța de muncă, a retras oferte de angajare pentru foști stagiari și a vândut divizia logistică Deliverr, pe care o achiziționase în 2022 pentru 2,1 miliarde de dolari.
În 2024, conducerea Shopify a anunțat o reorganizare pentru a corecta raportul „nesănătos” dintre manageri și „meșteșugari” – termenul companiei pentru colaboratorii individuali.
În ianuarie 2025, compania a făcut concedieri discrete în divizia de suport, care se ocupă de rezolvarea problemelor pentru milioanele de comercianți care folosesc platforma pentru a vinde produse.