Art Yourself Gallery lanseaza proiectele anului 2015
Cifra 8, sub semnul caruia sta anul 2015, este una a perfectiunii. Este asimilata unui nou inceput, creatiei, dinamicii existentei si infinitatii ei. Numarul 8 este o prezenta importanta in simbolistica tuturor religiilor, in matematica, fizica, astronomie, filozofie, muzica, arta.
No. 88 este un proiect initiat de Art Yourself pentru anul 2015 care va prezenta 88 de artisti contemporani ce vor derula, pe tot parcursul acestui an, o proiectie personala, riguroasa, senzoriala, reflexiva si sublima, asupra viziunii lor artistice.
Intregul proiect este structurat in 8 expozitii pe 8 teme diferite, care vor deschide portile publicului in fiecare luna cu cate 11 artisti diferiti.
Intregul concept al proiectului graviteaza in jurul cifrei opt:
88 artisti contemporani
8 expozitii
8 ale fiecarei luni
440 lucrari de arta contemporana
Anul 2015 este 2+1+5 = 8
Proiectul No. 88 va reuni viziuni, abordari, exprimari si sensuri diferite despre viata, arta si gandire creativa ale artistilor contemporani consacrati si tineri.
Asadar, sunteti invitati in fiecare 8 ale lunii sa vibrati intr-o corelare intre arta si numerologie, intre mistic si estetic.
Reflexivity / Autobiography of an art work, prima tema din cadrul proiectului, va debuta in luna martie cu primii artisti: Lucian Butucariu ( sticla), Alina Constantin (ceramica), Victor Fota (pictura), Mirela Iordache (pictura), Isabela Iorga (pictura), Cosmin Mitu ( pictura), Ana Maria Negara (sculptura), Cosmin Paulescu ( mix media), Sorin Purcaru ( sculptura), Jane Tagg (mix media).
Reflexivitatea este un dialog intern, o conditie a existentei in societate care activeaza puterea cauzala a structurii si permite indivizilor sa-si proiecteze actiunile bazate pe articularea dintre propriile preocupari si conditiile care permit realizarea acestora.
Reflexivitatea se referă la relațiile circulare dintre cauză și efect. O relație reflexiva este bidirectionala, atât ca si cauza, cat si ca efect, influentandu-se una pe cealalta in relatie, în care nici una dintre acestea nu pot fi atribuite drept cauze sau efecte.
O relatie reflexiva este o relatie binara intr-o serie in care fiecare element este relationat cu el insusi.
Există multe modalitati de a exemplifica reflexivitatea, care au fost descrise ca implicând relații complexe între cum știm, ce știm și cine suntem.
Reflexivitatea in arta consta, in esenta, in cel care creeaza punandu-si niste intrebari esentiale despre mijlocul pe care il foloseste: Ce este pictura? Ce trebuie reprezentat? Ce este realul?
De aici porneste de fapt si Rene Magritte cu faimosul ‘Ceci n’est pas une pipe’ si lansarea provocarii catre privitor la un exercitiu propriu de viziune: Crezi ce vezi? Sau ma crezi pe mine?.
Who can represent himself just as he is, even in his own reflections? George Eliot
martie 2015: Reflexivity – Autobiography of an art work
Cinema martie
Foto: Art Yourself Gallery
Luna martie continua seria filmelor selectate pornind de la conceptul expozitiilor Art Yourself, pe tema Reflexivity / Autobiography of an art work.
Filmele obișnuiesc să facă un pact implicit cu publicul, prin care acesta este dispus să creadă ce i se arată în schimbul câtorva ore de escapadă, distracție sau contemplare. Însă, cinematografia a fost marcată și de momente în care aparatul de filmat și-a întors obiectivul către el însuși, realizarea unui film devenind protagonistul filmului, atenția spectatorilor fiind astfel atrasă către întâmplările din afara cadrului, din spatele scenei.
În fiecare vineri din luna martie, vom arăta filme ce au la bază tema reflexivității, uitându-ne la modul în care crizele de inspirație artistică, regizorii și spectatorii au fost transpuși pe ecran.
În deschidere, scurtmetrajul SASSIWOOD, realizat de Antonio Andreani și Vito Cea – situat în orășelul pitoresc Matera, filmul are o atitudine cinică față de cinematografia italiană. Prezentul redat de SASSIWOOD intră în dialog cu trecutul cinema-ului italian din 8 ½ al lui Federico Fellini. Oglindind criza de inspirație prin care trecea regizorul la timpul acela, filmul, prin imagini onirice, surprinde caracterul evaziv al inspirației.
Următoarea săptămână se concentrează asupra cinefiliei și modului în care filmul își poate influența publicul. În THE DREAMERS al lui Bernardo Bertolucci, cinematografia este motorul unui triunghi amoros din Parisul anilor ‘60. Iar sexualitatea și cinefilia merg mână în mână în TORREMOLINOS 73, realizat de Pablo Berger: un cuplu căsătorit, care trăiește în Spania condusă de Franco, începe să realizeze filme porno pentru a se întreține, timp în care ei descoperă o pasiune pentru Ingmar Bergman și regie.
A treia săptămână iluminează procesul creativ, sau cum o lucrare de artă prinde viață. Artiștii britanici Iain Forsyth și Jane Pollard surprind lumea interioară a muzicianului Nick Cave în 20,000 DAYS ON EARTH, în timp ce CAPOTE al lui Bennett Miller trasează viața geniului chinuit în perioada în care acesta se hotărăște să se documenteze despre crima care va deveni inspirația pentru capodopera sa, In Cold Blood.
Ultima săptămână introduce conceptul de metacinema, sau filme care se au pe ele însele ca și subiect, prin prisma lui Francois Truffaut în DAY FOR NIGHT și cea a lui Spike Jonze în ADAPTATION. Nu numai că aceste filme se axează pe procesul de realizare a unui film, dar chiar filmul pe care personajele îl realizează ajunge să influențeze viețile acestora atât de mult încât granița dintre scenariu și realitate devine periculos de inexistentă.
The Things – proiect urban de Catalin Oancea – in exclusivitate pentru Art Yourself Gallery
In paralel cu proiectul No. 88, galeria lanseaza si un concept artistic urban creat si realizat de sculptorul Catalin Oancea in exclusivitate pentru Art Yourself.
„The Things” sunt o lume imaginara de forme colorate ce contrasteaza cu griul si monotonia orasului, ce aduc un nou tip de viata, de locuire, ce paraziteaza si revitalizeaza imaginea sterila a ominiprezentului oras. Formele deriva din microcosmosul biologic avand ca punct de plecare structuri microcelulare redimensionate.
Ele sunt o poarta ce te transpune in alta lume, una a culorilor si a formelor neregulate, a jocului.
Work in progress, lucrarile nu vor fi expuse toate deodata, ci vor naste una din cealalta, vor popula treptat spatiul, la inceput stinghere, singulare, ca mai apoi sa domine, sa cucereasca.
Pe tot parcursul anului, lunar, spatiul exterior al galeriei va prinde culoare si o noua forma de exprimare urbana, prin amplasarea a cate unui element sculptural contemporan.
Va invitam sa fiti martorii unei creatii care va creste in timp si va transforma spatiul urban intr-un loc de contemplare artistica.