Sari direct la conținut

Arta manipularii online: Atentie ce buton apesi sa nu-ti para rau!

GiftBooks.ro
interfete-mai-inteligente, Foto: GiftBooks.ro
interfete-mai-inteligente, Foto: GiftBooks.ro

Modalitati surprinzatoare de a influenta si perfectiona comportamentul din mediul online.Un specialist de top in economia comportamentala dezvaluie instrumentele care ne vor ajuta sa luam decizii mai bune prin intermediul interfetelor.

Persoanele care lucreaza la birou isi petrec cea mai mare parte a programului uitandu-se fix la un monitor. Din pacate, putini dintre noi suntem constienti de elementele vizuale si de tiparele comportamentale care ne influenteaza gandirea atunci cand ne folosim laptopurile, iPad-urile, telefoanele sau ceasurile inteligente. Volumul brut de informatii si optiuni disponibile online, combinat cu usurinta cu care apasam pe butoanele inscriptionate cu mesajul „cumpara”, se transforma adesea in decizii regretabile, pe care le luam prin intermediul unor ecrane.

In cartea Interfete mai inteligente, economistul comportamental Shlomo Benartzi dezvaluie un set de instrumente utile in epoca digitala.

Știm ca felul in care organizam un bufet influenteaza deciziile pe care le iau oamenii. Ceea ce este mult mai putin clar este modul in care mediile online ne influenteaza deciziile. In aceasta carte utila, Benartzi si Lehrer ne prezinta o perspectiva precisa asupra relatiei dintre ceea ce vedem pe ecran, ceea ce gandim si ceea ce alegem.

Dan Ariely, profesor de psihologie si economie comportamentala la Universitatea Duke si autor al cartii Irational in mod previzibil

Aceasta carte chiar te trezeste la realitate. Descrie modul in care functionam cu adevarat intr-o societate care se bazeaza pe ecrane si in care lumea digitala schimba felul in care ne gandim la noi insine si la altii.

Robert Shiller, castigator al Premiului Nobel pentru Economie, profesor de economie la Universitatea Yale si autor al cartii Finantele si societatea buna

Folosind exercitii care ii implica pe cititori si studii de caz provocatoare, Benartzi prezinta modurile surprinzatoare in care formatele digitale ne pot influenta felul in care luam decizii. De exemplu:

  • > Esti mai predispus sa adaugi sunca la o pizza daca o comanzi online.
  • > Daca citesti aceasta carte pe un ecran, este mai putin probabil sa iti amintesti continutul ei.
  • > S-ar putea sa cumperi ceva doar pentru ca se afla intr-un punct de interes al ecranului, chiar daca sunt disponibile alternative mai bune.
  • > Daca faci cumparaturi folosind un ecran tactil, atunci probabil ca supraevaluezi produsul la care te gandesti.
  • > Este mai posibil sa iti amintesti o astfel de informatie daca este scrisa cu un font inestetic, dificil de citit.

Shlomo Benartzi este profesor la UCLA si unul dintre coordonatorii Behavioral Decision-Making Group al acestei institutii de invatamant. Este autorul cartilor Save More Tomorrow si Thinking Smarter. Are o experienta bogata in aplicarea in lumea reala a subtilitatilor economiei comportamentale, a reusit sa creasca nivelul economiilor a milioane de americani in urma colaborarii cu Richard Thaler la cartea Save More Tomorrow si a consiliat numeroase agentii guvernamentale si afaceri.

Jonah Lehrer a absolvit Universitatea Columbia si a fost bursier Rhodes al Universitatii Oxford. Este autorul cartii Proust Was a Neuroscientist si scrie articole de stiinta pentru revistele Wired si Scientific American Mind. Din 2014 trateaza subiecte de stiinta pe blogul personal, www.jonahlehrer.com.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro