Asociatia Pro Democratia: Iliescu si PSD, propaganda pe bani publici
Guvernul si presedintia au pus umarul la campania Uniunii PSD+PUR, constata Asociatia Pro Democratia. De asemenea, Uniunea PSD+PUR a avut “pusculita” cea mai bogata in campanie, reiese dintr-un raport dat ieri publicitatii de APD.
Asociatia Pro Democratia a acuzat ieri executivul ca a abuzat de resursele publice in campania electorala. “In ciuda avertismentelor publice facute de APD la inceputul campaniei electorale, Guvernul Romaniei, direct sau prin agentiile sale, continua sa abuzeze de banii publici, promovind prin spoturi publicitare programele derulate. Astfel, numai in prima saptamina, peste 65.
000 de dolari au fost irositi pentru spoturile publicitare ale Agentiei Nationale a Locuintelor si Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale. In plus, acestea contin elemente ale spoturilor publicitare electorale apartinind Uniunii Nationale PSD+ PUR”, se arata intr-un raport privind cheltuielile efectuate de partide in campania electorala, dat publicitatii de APD.
Organizatia a remarcat, de asemenea, ca “agenda vizitelor oficiale in teritoriu ale presedintelui Iliescu s-a intensificat puternic in timpul campaniei electorale”. Conform unei statistici prezentate de APD, “in luna noiembrie, presedintele Iliescu a realizat de trei ori mai multe vizite in teritoriu decit in luna octombrie si de cinci ori mai multe decit in luna septembrie”.
Asociatia afirma ca “in cadrul acestor vizite in teritoriu, care apar pe agenda oficiala a presedintelui Iliescu, au fost facute declaratii cu caracter partinic in favoarea Uniunii Nationale PSD+PUR.
Daca se calculeaza doar costurile de transport necesare acestor vizite in teritoriu, ar rezulta suma de 22,4 milioane lei, suportata din bani publici, pentru turneele electorale ale presedintelui Iliescu”.
Campanie cu milioane de dolari
Conform raportului APD, principalele formatiuni politice participante la alegeri au cheltuit peste 7,5 milioane de dolari pentru publicitatea in presa scrisa si pentru afisajul stradal si, probabil, inca pe-atit pentru organizarea evenimentelor, pentru consultanta, concerte, afise, pliante sau personal. Potrivit monitorizarii, cei mai multi bani au fost cheltuiti de Uniunea Nationala PSD+PUR.
Astfel, pentru publicitatea electorala in presa scrisa si outdoor, Uniunea Nationala PSD+PUR a cheltuit la nivel national peste 3,8 milioane de dolari, Alianta D.A. – 2,3 milioane de dolari, PRM – 743.000 de dolari, PNG – 490.000 de dolari, iar UDMR – 61.173 de dolari.
Candidatul Aliantei, Traian Basescu, apare insa mai des in presa scrisa decit cel al Uniunii, Adrian Nastase, cheltuielile destinate promovarii lui Basescu fiind cu 150.000 de dolari mai mari decit cele ale lui Nastase.