AVAS a publicat contractul de privatizare a Automobile Craiova
Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) a facut public contractul de privatizarea a Automobile Craiova cu producatorul american Ford, se arata intr-un comunicat al institutiei.
Contractul de vanzare – cumparare semnat cu Ford pentru pachetul de actiuni reprezentand 72,4% din capitalul social detinut de AVAS la Automobile Craiova a fost publicat pe site-ul Autoritatii.
Investitii de 677 milioane de euro la Automobile Craiova
Pentru pachetul de 72,4% din capitalul social al societatii craiovene, Ford a platit 57 de milioane de euro. Compania s-a angajat ca va face investitii in valoare de 675 de milioane de euro pentru modernizarea uzinei de la Craiova intr-un interval de patru ani de la data finalizarii privatizarii.
De asemenea, Ford va investi, intr-un interval de doi ani, doua milioane de dolari pentru protectia mediului.
Potrivit contractului de privatizare, AVAS isi asuma sa faca dovada ca a solutionat irevocabil problema pretinsei datorii a societatii in valoare de 2.654.209.347 lei.
Cumparatorul trebuie sa obtina din partea General Motors Daewoo Auto confirmarea pentru ca Automobile Craiova sa poata fabrica, asambla si a vinde componente si piese Daewoo pentru masinile in circulatie.
Totodata, daca Ford va hotara, determina sau initia, in primii patru ani de la data finalizarii tranzactiei, dizolvarea sau lichidarea voluntara a societatii fara acordul prealabil scris al AVAS, compania americana va plati o penalizare de 50% din pretul de cumparare al uzinei craiovene, adica 28,5 milioane de euro.
Tot in aceasta perioada, producatorul american de automobile Ford nu va avea dreptul sa cesioneze actiunile Automobile Craiova, fara acordul Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului. Ford va putea instraina uzina fara acordul AVAS daca tranzactia va fi incheiata cu o firma detinuta integral de companie si care va respecta obligatiile asumate prin contractul de privatizare.
Grupul american va fi obligat in perioada respectiva sa notifice AVAS in legatura cu orice fuziune sau divizare a Automobile Craiova.
Prin contractul de privatizare, cumparatorul se angajaza sa atinga un volum de productie de peste 250.000 de automobile pana la sfarsitul celui de-al patrulea an de la data finalizarii tranzactiei.
Ford va fi penalizata daca va produce mai putin de 250.000 masini sau va face disponibilizari
Daca va produce mai putin de 200.000 de automobile, producatorul va plati statului 25% din pretul de cumparare al companiei craiovene. Penalitatea va fi de 10% din pretul de cumparare, aproximativ 5,7 milioane de euro, daca Ford va produce la Craiova intre 200.000 si 225.000 de automobile si de 5% daca productia se va situa intre 225.000 si 250.000 unitati.
Ford va fi penalizata cu 28,5 milioane de euro, adica jumatate din pretul platit pe Automobile Craiova, daca numarul de salariati ai uzinei va fi mai mic de 500 de persoane. Producatorul auto va despagubi statul cu 11,4 milioane de euro in cazul in care numarul angajatilor va scadea sub 2.500 de persoane, si cu 5,7 milioane de euro daca numarul acestora va mai mic de 3.000 de salariati.
Potrivit contractului de privatizare, AVAS va depune toate eforturile in vederea achizitionarii titlurilor de la actionarii minoritari, in termen de trei luni de la data finalizarii tranzactiei, prin oferirea de actiuni la alte societati pe care le detine. Autoritatea va transfera catre Ford toate actiunile dobandite de la actionarii minoritari pentru 4,1556 euro per actiune.
Reprezentantii producatorului american si cei ai AVAS au semnat contractul in limba engleza in data de 12 septembrie la Salonul Auto de la Frankfurt. Varianta in limba romana a fost semnata dupa doua zile la Craiova.