Sari direct la conținut

Banca Nationala poate tine si partea clientilor

Conso.ro

Tot mai multe banci centrale au ajuns la concluzia ca informarea corecta si educarea consumatorilor sunt preconditii pentru o functionare sanatoasa a pietei financiare. Un foarte bun exemplu in acest sens este reprezentat de Banca Nationala a Serbiei, care s-a implicat foarte serios in protejarea consumatorilor de servicii financiare.

Banca Nationala a Serbiei sustine cu tarie, prin vocea guvernatorului Radovan Jelasic, ca protejarea consumatorilor de servicii financiare este una dintre responsabilitatile sale. Iar vorbele guvernatorului Bancii Serbiei sunt sustinute cu multiple actiuni concrete.

Pentru a vedea de unde trebuie pornit, Banca Nationala a Serbiei a comandat in 2006 un sondaj de opinie la nivel national, ale carui concluzii au fost extrem de interesante. 20% dintre respondenti aveau o atitudine negativa preconceputa impotriva bancilor, iar aproape 25% nu aveau deloc incredere in banci.

29% dintre respondenti nu aveau suficiente informatii despre serviciile bancare pe care deja le foloseau, iar aproape jumatate dintre utilizatorii de carduri nu stiau costurile legate de folosirea cardurilor si dobanzile percepute.

33% dintre respondenti considerau nivelul ratei lunare ca si criteriu cheie pentru alegerea unui credit, iar 40% nu stiau de posibilitatea refinantarii creditelor, desi conditiile pietei s-au imbunatatit notabil in ultimii trei ani.

Reclamatiile clientilor ajung la banca centrala

La sfarsitul anului 2005 a fost infiintat in cadrul Bancii Nationale a Serbiei un Call Center, care permite consumatorilor sa apeleze un numar gratuit pentru a afla informatii referitoare la serviciile si produsele financiare.

Iar la inceputul anului 2007 a fost creat, tot in structura Bancii Nationale, Centrul pentru Protectia Consumatorilor de Servicii Financiare si Supravegherea Pietei, care-si propune sa creasca gradul de intelegere al consumatorilor, dar si nivelul transparentei serviciilor oferite de institutiile financiare.

Centrul nu-si propune sa influenteze alegerea consumatorilor pentru o banca sau alta, ci sa furnizeze asistenta specializata in materie de criterii de alegere si de analiza pentru a-I ajuta pe clienti sa ia decizia corecta in functie de interesele lor.

Articol integral pe Conso.ro

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro