Baumix vs. Henkel – razboi pentru un slogan
Producatorul de adezivi si materiale de constructii Baumix a actionat in judecata compania Henkel pentru incalcarea drepturilor de proprietate intelectuala, prin folosirea unui slogan si a designului sacilor unor produse ale Baumix, se arata intr-un comunicat al companiei.
In replica, Henkel considera neintemeiate informatiile potrivit carora ar fi incalcat drepturile de proprietate intelectuala ale Baumix. Motivul disputei? Sloganul „Henkel – Calitate pentru profesionisti”, despre care cei de la Baumix sustin ca e copiat dupa „Baumix. Pentru profesionisti”.
Baumix si-a inregistrat si protejat la OSIM, in anul 2004, alaturi de numele brandului si sloganul “pentru profesionisti” cat si designul sacilor de ambalaj pentru adezivi, gleturi si alte produse apartinand companiei, se mai arata in comunicat.
Potrivit reprezentantilor companiei, Henkel a lansat ulterior saci cu adezivi marca Ceresit si cu design copiat dupa aspectul sacilor Baumix si a inceput promovarea marcii Ceresit la locurile de vanzare prin intermediul sloganului “Ceresit, pentru profesionisti”. Ulterior acestor actiuni, vanzarile produselor Baumix au inregistrat o stagnare.
“Faptul ca ne-au fost copiate ambalajele este nepermis moral, dar, in plus, am decis sa actionam in judecata compania Henkel pentru ca incalcarea proprietatii intelectuale ne-a cauzat mari prejudicii in planul imaginii si ne-a afectat vanzarile” – declarat Augustin Russu, director general al companiei Baumix.
“Le-am semnalat acest lucru in scris, am incercat sa gasim o solutie astfel incat sa-si retraga sacii cu design copiat dupa ambalajele noastre, dar ne-am lovit de o tacere vinovata. Asa incat nu ne-a ramas decat demersul legal pentru a stopa prejudiciile”, a continuat Augustin Russu.
Varianta Henkel
Reprezentantii companiei Henkel Romania au declarat ca firma utilizeaza sloganul „Henkel – Calitate pentru profesionisti”, si nu „Ceresit, pentru profesionisti”. De altfel, acest slogan este utilizat la nivel european pentru toate produsele diviziei Adezivi in timp ce pentru restul diviziilor se foloseste sloganul „Calitate de la Henkel”.
De asemenea, designul ambalajelor Ceresit a fost dezvoltat de catre departamentele de marketing strategic din Viena si Dusseldorf, fara nici un fel de legatura cu ambalajele Baumix, iar produsele Ceresit sunt prezente pe toate pietele europene insotite de sloganul „Quality for professionals”.
In plus, firma sustine ca sloganul „pentru profesionisti” apare pe Internet pe circa 46.700 de site-uri.
Totodata, reprezentantii Henkel mentioneaza ca actualul director general al Baumix, Augustin Russu, a ocupat functia de director de vanzari al diviziei de adezivi Henkel Romania si a parasit compania in octombrie 2003, data la care acesta pornise deja afacerea Baumix.