Sari direct la conținut

Bulgaria a construit 870 km de autostradă; în urmă cu 10 ani ar fi trebuit să aibă 1.750 km

HotNews.ro
Bulgaria, Foto: Politia de Frontiera
Bulgaria, Foto: Politia de Frontiera

Bulgaria a construit mai puțin de jumătate din autostrăzile pe care ar fi trebuit să le construiască acum zece ani. Aceasta este concluzia unei analize a stării autostrăzilor din Bulgaria, prezentată de ministrul interimar al dezvoltării regionale, Ivan Șișkov, citat de Dnevnik și Rador.

Potrivit acestuia, Bulgaria are nevoie de 2.100 de kilometri de autostrăzi, iar până acum au fost construiți 870 de kilometri și au mai rămas 1.230 de kilometri, a precizat Șișkov.

„Bulgaria nu are o strategie clară pentru proiectarea și construcția de proiecte mari de infrastructură”, a menționat el. Ministrul a subliniat că următoarele guverne ar trebui să dezvolte o strategie în acest sens, pentru că țara este extrem de rămasă în urmă.

Ministrul a anunțat că peste 38% din autostrăzile care urmează să fie proiectate și construite în Bulgaria au un design extrem de nesatisfăcător și nicio soluție de construcție.

  • Autostrăzile construite până în 2000 aveau puțin peste 324 de km sau 15,43% din totalul construit, arată analiza.
  • Iar din 2000 până în 2010 s-au construit 140 km sau 6,66%.
  • După 2010, s-au construit în total 405 kilometri sau 19,33%, din care 116 kilometri sunt pe autostrada Trakia, 30 de km pe autostrada Hemus, 123 de km pe autostrada Struma, 71 de km pe autostrada Marița, iar din autostrada Europa s-au construit 33 de km, șoseaua de centură de la Montana – 12 km, precum și două tronsoane din șoseaua de centură a Sofiei.
  • În acest moment, 186 de km sau 8,86% sunt în construcție, mai arată analiza conducerii interimare a Ministerului Dezvoltării Regionale.
  • Este vorba de loturile 1, 2 și 3 de pe autostrada Hemus, de 17 km de pe autostrada Struma, de 14,5 km de pe autostrada Europa și de 87 km pe șoseaua Vidin – Botevgrad.
  • Doar aproximativ 229 km de secțiuni de drum sau 10,9% sunt pregătite pentru proiectare. Acestea sunt segmente ale drumului Vidin – Botevgrad, ale autostrăzilor Ruse – Veliko Târnovo, Hemus și Europa, acesta din urmă fiind cel mai problematic tronson găsit ca durată de timp de echipa lui Șișkov.

Un plan detaliat de dezvoltare urmează să fie aprobat săptămâna aceasta pentru partea rămasă a acestuia de la Slivnița până la șoseaua de centură din partea de nord a Sofiei.

Deja este finalizat planul de construcție detaliat și ideea de proiect a autorstrăzii de la Ruse la Biala, precum și șoseaua de centură de la Biala – două din cele trei viitoare secțiuni ale autostrăzii.

Pentru ministrul Șișkov, cea mai importantă este dezvoltarea infrastructurii rutiere în direcția nord-sud.

Printre obiectivele prioritare evidențiate de ministrul bulgar al dezvoltării regionale se numără finalizarea autostrăzii Hemus – loturile 7, 8 și 9, finalizarea drumului de mare viteză Vidin – Botevgrad, tunelul de sub Petrohan, tronsonul de la șoseaua de centură a Sofiei până pe bulevardul Bulgaria, autostrăzile Struma și Ruse – Veliko Târnovo, drumul de mare viteză Veliko Târnovo – Svilengrad și autostrăzile Marea Neagră și Rila, care este legătura dintre autostrăzile Hemus, Trakia, Struma și punctul de graniță Gueșevo cu Macedonia de Nord.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro