Sari direct la conținut

Cele mai importante capitale europene, legate de o linie de trenuri de mare viteză. Cât va dura călătoria

HotNews.ro
Cele mai importante capitale europene, legate de o linie de trenuri de mare viteză. Cât va dura călătoria
Michael Peterson, membru al consiliului executiv al Deutsche Bahn, și Alain Krakovitch, director general TGV-Intercités în cadrul SNCF Voyageurs, prezintă detaliile liniei directe de mare viteză între Berlin și Paris. Berlin, 24 septembrie 2024. FOTO: Carsten Koall / DPA / Profimedia

O linie de tren de mare viteză care va face legătura între Berlin şi Paris în doar opt ore va fi inaugurată la finalul acestui an, pe data de 16 decembrie, a anunţat marţi operatorul feroviar german Deutsche Bahn, potrivit agențiilor de presă DPA şi AFP.

Trenurile vor circula zilnic şi vor deservi gările din Frankfurt şi Karlsruhe din Germania, respectiv Strasbourg din Franţa.

„Este pentru prima dată când un tren de zi va face legătura între cele două capitale”, a declarat directorul Deutsche Bahn, Michael Peterson, cu ocazia Salonului feroviar Innotrans de la Berlin, conform Agerpres.

Un tren de noapte, operat de compania Austrian Federal Railways (ÖBB), face legătura între Berlin şi Paris, de la finalul lui 2023.

Ce program au trenurile de mare viteză. Cele mai ieftine bilete costă 60 de euro

Noua legătura va fi asigurată de garniturile ICE, trenurile germane de mare viteză, şi nu de TGV-urile franceze.

Trenurile cu 444 de locuri disponibile vor pleca zilnic de la Gara de Est din Paris, la ora 11:54 dimineață (9:54 GMT) şi vor ajunge la Berlin Hauptbahnhof la 19:55.

Cursa retur va pleca din capitala Germaniei la ora 9:55 dimineață şi va ajunge la Paris la 18:03.

Biletele vor fi puse în vânzare de la mijlocul lunii octombrie, iar preţurile încep de la 59,99 euro, pentru un loc la clasa a doua.

Deutsche Bahn şi SNCF Voyageurs insistă asupra argumentului ecologic al transportului feroviar, subliniind că un tren care circulă pe ruta Paris-Berlin emite 2 kilograme de CO2 pe pasager, faţă de 200 de kilograme de CO2 pe pasager pentru o călătorie cu avionul.

Uniunea Europeană mizează pe dublarea traficului internaţional de mare viteză pe continent până în 2030 şi pe triplarea sa până în 2050, pentru a-şi respecta angajamentele climatice.

Însă pentru acest lucru va fi nevoie de construirea a 20.000 de kilometri de tren de mare viteză în toată Europa până în 2050, a precizat Michael Peterson.

INTERVIURILE HotNews.ro