China vrea să le dicteze influencerilor cum să se îmbrace și vorbească
- Redactia Hotnews
Măsurile luate în ultimul an de China împotriva afacerilor private au luat o nouă turnură invazivă, guvernul de la Beijing dorind acum să le dicteze persoanelor care fac live streaming despre cumpărături cum să vorbească și să se îmbrace, relatează CNN.
Ministerul chinez al comerțului a prezentat miercuri un proiect de lege care propune un „standard de industrie” pentru persoanele care fac live streaming și publicitate unor produse pe platforme de cumpărături online.
Regulile includ detalii despre modul în care aceste persoane ar trebui să se îmbrace și vorbească în fața camerei, precum și reguli pentru platforme cu privire la recenziile produselor pe care le comercializează.
„Când gazda transmite live, imaginea și hainele ei sau lui nu ar trebui să încalce ordinea și moravurile publice”, afirmă ministerul, adăugând că „înfățișarea lor ar trebui de asemenea să reflecte caracteristicile produselor sau serviciilor cărora le fac reclamă”.
Potrivit ministerului de la Beijing, „aceste reguli sunt menite să creeze un mediu bun de comerț online pentru consumatori”.
Regulile sugerează de asemenea ca influencerii să „vorbească mandarină în timpul transmisiunii” și să fie „obiectivi și onești” despre produsele pe care încearcă să le vândă.
Ministerul adaugă că aceștia trebuie avertizați sau pedepsiți de către platformă dacă dau dovadă de un comportament care încalcă legea – măsuri care pot include restricționarea traficului, suspendarea lor sau chiar trecerea acestora pe lista neagră și ștergerea conturilor lor.
Autoritățile au pus în dezbatere publică măsurile până pe 2 septembrie.
Beijingul a început încă de la sfârșitul anului trecut să adopte un val de noi reglementări împotriva unor sectoare diverse, de la tech la meditațiile private.
Guvernul chinez dă vina pe mediul privat pentru crearea unor probeleme socioeconomice despre care spună că ar putea destabiliza societatea și a anunțat recent că va înăspri reglementările pentru domeniul tech, big data și finanțele online.
Citește și: