Cinci aeroporturi europene emit mai mult dioxid de carbon decât Suedia
Nivelul de dioxid de carbon emis de la 5 din cele mai mare aeroporturi europene îl depășește pe cel al Suediei, relatează Euronews.
Nivelul total al emisiilor de CO2 al aeroporturilor Heathrow din Londra, Charles de Gaulle din Paris, Schiphol din Amsterdam, Barajas din Madrid și al Aeroportului internațional din Frankfurt depășește 53 de milioane de tone.
În 2020 Suedia a emis în jur de 45,4 milioane de tone de dioxid de carbon, în scădere față de anul anterior.
Datele sunt furnizate de The Airport Tracker, un instrument online de monitorizare a emisiilor aeronavelor ce decolează de pe aeroporturi din întreaga lume.
Acesta arată cantitatea totală de emisii de CO2 generată de fiecare aeroport pentru zborurile comerciale, fără a le include pe cele de transport marfă.
Întrucât numeroase zboruri de la aceste aeroporturi au destinații în afara Europei ele sunt exceptate de la reglementările UE și ale Marii Britanii privind nivelul emisiilor, acestea acoperind doar zborurile intracomunitare.
De exemplu, 80% din emisiile de la aeroportul Charles de Gaulle vin de la zboruri de cursă lungă în timp ce aeroporturi mai mici, precum cel din Cracovia, sunt în mare parte pe distanțe scurte.
Prin urmare aeroporturile de mici dimensiuni sunt adesea taxate mai mult decât cele mari.
„Spre deosebire de mașini sau centralele electrice, majoritatea emisiilor generate de zboruri sunt eliberate în afara granițelor Europei, lăsând vasta majoritate a emisiilor provenite de la aeroporturile europene scandalos de neglijate”, afirmă Jo Dardrenne, manager de aviație la Federația Europeană pentru Transport și Mediu.
Dardrenne susține că toate zborurile trebuie incluse în schema comună privind emisiile maxime admise, nu doar cele cu destinații aflate în interiorul Europei.
Citește și: