Sari direct la conținut

Comisia Europeana iese din pana de comunicare

Intre 2001 si 2004 Comisia Europeana avea trei servicii de comunicare, axate mai ales pe mesajele politice transmise de Parlamentul European, de Consiliul Europei si de statele membre ale UE.

Aceasta fragmentare a dus adesea la o comunicare confuza, contradictorie si in orice caz ineficienta, fiindca legatura cu cetatenii Europei ramanea secundara.

Noua strategie de comunicare pentru 2005-2007, stabilita de Comisia Europeana dupa o serioasa analiza si evaluare, urmareste castigarea interesului si increderii cetatenilor din taxele carora s-au construit si se finanteaza arborescentele institutii europene.

Asta inseamna, in termenii strategiei, a asculta, a comunica pe intelesul oamenilor, a descentraliza mesajele coborand pe plan local. Mai inseamna transparenta si dialog.

Consultarea publica are la indemana doua instrumente: EUROBAROMETRUL, pe care Comisia isi propune sa-l dezvolte, si un hotline pentru cetateni, o linie telefonica gratuita unde acestia sa sune pentru a primi informatii sau pentru a semnala probleme de integrare. Monitorizarea, sondajele de opinie raman printre mijloacele utile de culegere a mesajelor de la cetateni.

Dar „intelegerea tarii” si „identificarea audientei”, ambele propuse in strategie, nu se pot lipsi de relatia cu mass-media fiecarui stat membru sau in curs de aderare la Uniunea Europeana.

Relatia cu ziaristii va urma un curs imbunatatit, promite strategia. Comisarii europeni, perceputi uneori ca fiind functionari reci, impersonali si deloc binevoitori, mai ales in tarile aflate in procesul de preaderare, vor fi inclusi acum in strategie, vor duce mesaje clare intr-un contact mai apropiat cu presa locala.

Comisia Europeana isi propune sa organizeze frecvent intalniri informale intre liderii europeni si presa pentru a sparge gheata in favoarea unui un dialog autentic, care sa ajunga la oameni.

Pana la infiintarea unui canal de televiziune special al Parlamentului European, proiect aflat in faza calculelor de fezabilitate, Comisia Europeana trebuie sa uzeze de canalele existente, deloc neglijabile.

Agentia de stiri „Europe by Satellite” (EbS) functioneaza bine, asa cum functioneaza si retelele transfrontaliere si paneuropene de televiziune.

O retea a fost initiata de CIRCOM, asociatie a televiziunilor regionale din Europa care reuneste 376 de studiouri (printre care si cele patru studiouri publice regionale ale TVR), altele de EBU, uniune a broadcasterilor europeni, sau de Grupul de la Bruges care pune impreuna in TVs televiziunile cu transmisie internationala.

Comisia are la indemana cel mai amplu website pe Internet, website-ul EUROPA, caruia ii vor fi dezvoltate link-urile locale si inteligibilitatea. Publicatiile proprii ale CE se doresc mai mult ca oricand descentralizate, adaptate local.

Si, de ce nu, o biblioteca virtuala va putea fi daruita in viitorul apropiat cetatenilor din Europa, cu opere in limba fiecarei tari, dar si in traduceri de circulatie.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro