Sari direct la conținut

Contractul pentru reabilitarea liniei de tramvai de pe bd. Basarabia, atribuit de Primăria Capitalei

HotNews.ro
Contractul pentru reabilitarea liniei de tramvai de pe bd. Basarabia, atribuit de Primăria Capitalei

Primăria Capitalei a atribuit contractul pentru 18 km de linie de tramvai de pe Bd. Th. Pallady, Bd. 1 Decembrie 1918, Bd. Basarabia, Calea Călărașilor, Bd. Corneliu Coposu, inclusiv Bucla Complex Titan, a anunțat primarul general, Nicușor Dan, pe pagina de Facebook. Proiectul face parte din cei 50 km de linie de tramvai, în stare avansată de degradare, care vor fi modernizați în următorii ani de Primăria Capitalei.

„Am atribuit încă un contract pentru reabilitarea liniilor de tramvai din Capitală. Este vorba despre un tronson cu o lungime de 18 km cale dublă de rulare pe care circulă liniile 40, 27, 19, 36, 23”, a anunțat Nicușor Dan pe pagina de Facebook.

Licitația a fost câștigată de firma PORR CONSTRUCT, valoarea contractului fiind de 715.580.351 lei (fără TVA).

Durata de execuţie a lucrărilor este de  33 de luni, din care  maxim 9 luni pentru  proiectare și obținerea avizelor.

Primăria Capitalei va moderniza în următorii ani cei 50 de km de linie de tramvai, aflată în stare avansată de degradare.

În luna noiembrie 2023, Primăria Capitalei a semnat contractele pentru reabilitarea a circa 25 de km de linie de tramvai din cei 50 km, fiind deja date ordinele de începere a lucrărilor. Proiectarea și execuția durează între 9 și 18 luni, în funcție de lungimea fiecărui lot, iar valoarea lucrărilor este de circa 830 milioane lei.

Cele 12 loturi atribuite – 25 km – pentru care s-au semnat contractele sunt:

  • Linia tramvai 5 – pe str. Barbu Văcărescu și str. Căpitan Av. Alexandru Șerbănescu, de la Șos. Ștefan cel Mare la Podul Băneasa – lungime traseu 4.250 km cale dublă linie curentă – constructor: Asocierea MARI VILA COM – LUXTEN LIGHTING COMPANY SA – ELECTROMONTAJ SA (BAICONS IMPEX SRL – subcontractant-0,5%). – valoare contract: 134 milioane lei;
  • Linia tramvai 16 – Str. Paleologu, Str. Armand Călinescu, Str. Vasile Lascăr, Str. Lizeanu și Intrarea Vagonului – lungime traseu 1,800 km cale dublă linie curentă – constructor: Asocierea BEDAMIRO HOLDING PARCARI CONSTRUCT (Lider) – PROIECT CONSULT SRL (asociat) – ROTARY CONSTRUCTII MENTENANTA (asociat) – EURO CONSTRUCT TRADING 98 (asociat) – valoare contract – 65.7 milioane lei;
  • Liniiile 16 și 36 – Bulevadul Dimitrie Pompeiu, Șoseaua Petricani, Bulevardul Lacul Tei, Strada Maica Domnului, Strada Reînvierii și Strada Turmelor – lungime traseu 5,300 km cale dublă linie curentă – constructor Asocierea TANCRAD (Lider) – CONSTRUCTII ERBASU (asociat) – valoare contract – 217,3 milioane lei;
  • Liniile 44, 45, 46 – B-dul Gheorghe Duca, str. Alexandru Ioan Cuza, Calea Griviței și B-dul Dinicu Golescu – lungime traseu 1,810 km cale dublă linie curentă – constructor Asocierea CONSTRUCTII ERBASU (Lider) – TANCRAD (asociat) – valoare contract – 98,8 milioane lei;
  • Liniile 23 și 27 – Bulevardul Marășești între Bulevardul Dimitrie Cantemir și Strada 11 Iunie – lungime traseu 0,700 km cale dublă linie curentă – constructor: Mari-Vila COM SRL – valoare contract 22,5 milioane lei;
  • Linia 14, 36 si 46 – Bulevardul Chișinău – lungime traseu 0,825 km cale dublă linie curentă – constructor Mari-Vila COM SRL – valoare contract 24,8 milioane lei;
  • Linia 46 – Bulevardul Basarabia de la intersecția cu B-dul 1 Decembrie 1918 până la capăt terminal Republica – lungime traseu 1,200 km cale dublă linie curentă – constructor Mari-Vila COM SRL – valoare contract 39,8 milioane lei;
  • Linia 3 – Bulevardul Expoziției, Strada Aviator Popișteanu, Strada Puțul lui Crăciun, Strada Dornei și Strada Clăbucet – lungime traseu 2,000 km cale dublă linie curentă – constructor PORR CONSTRUCT SRL – valoare contract – 63,9 milioane lei;
  • Liniile 14 și 36 – bucla Gara de Est pe arterele B-dul Gării Obor, B-dul Ferdinand I (între Gara Obor și Șoseaua Pantelimon), Șoseaua Pantelimon, Strada Baicului – lungime traseu 1,885 km cale dublă linie curentă – constructor asocierea CONSTRUCTII ERBASU (Lider) – TANCRAD (asociat) – valoare contract – 112 milioane lei;
  • Modernizare linia acces depou Titan pe strada Nicolae Teclu – lungime traseu 0,400 km cale dublă linie curentă – constructor URBAN PROFILE GRELE SRL – valoare contract – 12 milioane lei;
  • Linia 27 – Bulevardul Timișoara între Str. Valea Cascadelor și terminal CET Vest – lungime traseu 1,380 km cale dublă linie curentă – constructor PORR CONSTRUCT SRL – valoare contract 39,4 milioane lei;
  • În evaluare se mai află tronsonul de pe arterele str. Sfântul Constantin – Ionel Perlea – Cobălcescu și Mihalache – Griviței – Bucureștii Noi” – lungime traseu de 6,7 km, cale dublă linie curentă – se așteaptă avizul ANAP.

Cine dorește să vadă harta la o rezoluție mai bună – click aici.

Contractul pentru reabilitarea liniei 5 de tramvai a fost atribuit în noiembrie 2023 asocierii Mari Vila Com – Electromontaj – Luxten pentru suma de 130 de milioane de lei, potrivit datelor din SEAP. Termenul de execuţie a lucrărilor este de 12 luni.Lucrările au început pe 19 februarie și sunt șanse destul de bune să fie finalizate anul acesta, potrivit declarațiilor constructorului.

Singurul lot din cei 50 de km pentru care nu s-a semnat contractul de proiectare și execuție este cel aferent liniei 55 pe o lungime de 1,9 km cale dublă, pe Bd. Pache Protopopescu și str. Traian, reabilitarea infrastructurii de tramvai aferentă liniei 14 pe o lungime de 0,7 km cale dublă pe Bd. Ferdinand I, între Șoseaua Mihai Bravu și str. Traian, precum și 0,22 km cale dublă aferentă liniei tehnologice de pe str. Dristorului, între Bd. Camil Ressu și str. Baba Novac. Licitația a fost făcută, a fost desemnat un câștigător, dar încă nu a fost semnat contractul deoarece nu a trecut perioada de contestații.

INTERVIURILE HotNews.ro