Crin Antonescu a cheltuit cât toți candidații la un loc: PSD pompează masiv în campania lui, PNL aproape nu există

În cele două săptămâni ale campaniei electorale, Crin Antonescu a primit de la PSD peste 34 de milioane de lei, în timp ce PNL i-a transferat doar două milioane de lei, potrivit datelor raportate la AEP și consultate de HotNews. Victor Ponta rămâne candidatul independent care are parte de cele mai multe împrumuturi: 16,7 milioane de lei.
Finanțarea campaniei a depășit 67 de milioane de lei în doar două săptămâni, dar partidele nu folosesc banii din subvenție, ci se observă un apetit pentru împrumuturi, conform datelor oficiale ale AEP, analizate de HotNews. Dacă un candidat obține 3% pe 4 mai, banii folosiți din împrumuturi se rambursează de la bugetul de stat. Ceea ce înseamnă că, la finalul campaniei, toți banii, dacă au fost legali utilizați, sunt returnați de la buget.
Cum stau candidații importanți
Liderul transferurilor de la partid este Crin Antonescu. PSD s-a împrumutat 34 de milioane de lei, după care banii au fost transferați în campania candidatului Antonescu.
PNL și UDMR au transferat sume către Crin Antonescu doar în prima săptămână de campanie: două milioane de lei, respectiv 2.4 milioane de lei. În total, contul candidatul Crin Antonescu a fost alimentat cu peste 38 de milioane de lei.
Victor Ponta este campionul împrumuturilor în această campanie electorală cu aproape 17 milioane de lei. Candidatul independent nu precizează de unde provin împrumuturile.
La mare distanță de Victor Ponta se află Nicușor Dan, care a adunat împrumuturi în valoare de 4.45 milioane de lei. Candidatul independent precizează că împrumuturile sunt luate de la persoane private, fără a dezvălui numele acestora.
AUR i-a transferat lui George Simion 6 milioane de lei în primele două săptămâni ale campaniei, toți banii provenind din împrumuturi de la persoane fizice sau juridice.
Finanțarea Elenei Lasconi este blocată de USR, care a cheltuit în a doua săptămână de campanie cu puțin peste 30.000 de euro, toți banii provin din subvenție.
Firmele prin care se lucrează
Firmele care lucrează și intermediază plățile PSD către presă, care s-au regăsit și în campania lui Marcel Ciolacu, au efectuat cele mai mari plăți. Toate aceste companii sunt controlate de oameni apropiați de Marcel Ciolacu, potrivit unei anchete a site-ului de investigații Snoop.ro.
La televiziuni au ajuns, până în acest moment, 25 de milioane de lei, potrivit Expert Forum.
- Concept Media Management – 18.9 milioane de lei / Propagandă tv / Cheltuieli pentru producția și difuzarea materialelor publicitare politice/materialelor de propagandă electorală la radio, televiziune și în presa scrisă
- Vertigo Events SRL – 11.5 milioane de lei / Propagandă TV / Cheltuieli pentru producția și difuzarea materialelor publicitare politice/materialelor de propagandă electorală la radio, televiziune și în presa scrisă
- The Plan B Concept SRL – 7.2 milioane de lei / Cheltuieli pentru producția și difuzarea materialelor publicitare politice/materialelor de propagandă electorală online
- Modern Art Design SRL – 2.3 milioane de lei / Cheltuieli pentru producția și difuzarea materialelor publicitare politice/materialelor de propagandă electorală online
Suma totală cheltuită de Crin Antonescu în primele două săptămâni de campanie se apropie de 9 milioane de euro (44 milioane de lei).
Victor Ponta, candidat independent, a cheltuit peste 11 milioane de lei. Cele mai importante sume au plecat către:
- TV BUZAU TRUST CAMPUS SRL – 4.58 milioane de lei / Cheltuieli pentru producția și difuzarea materialelor publicitare politice/materialelor de propagandă electorală online
- RTV HD și RTV HD SRL – 2.1 milioane de lei / difuzare spoturi electorale la postul RTV / Cheltuieli pentru producția și difuzarea materialelor publicitare politice/materialelor de propagandă electorală la radio, televiziune și în presa scrisă
- Kalmia – 1.37 milioane de lei vestimentația voluntarilor
Deși candidatul AUR are publicitate online, George Simion și partidul condus de el au raportat către AEP doar sumele plătite pentru materialele tipărite. Valoarea acestora este de 5.28 milioane de lei.
În privința lui Nicușor Dan, acesta a utilizat 4 milioane de lei pentru Cheltuieli pentru producția și difuzarea materialelor publicitare politice/materialelor de propagandă electorală online. Suma a ajuns la TERRAMIN MESH MARKETING SRL.