Cum a afectat criza comportamentul de consum?
Un studiu ISRA Center, realizat in exclusivitate pentru revista Piata, releva faptul ca teama indusa de criza economica amplifica perceptiile negative ale consumatorilor romani asupra propriilor bugete de cheltuieli.
Patru din zece respondenti declara ca achizitioneaza mai putine produse la un act de cumparare, desi frecventa vizitelor la magazin nu s-a schimbat, iar 16%, ca merg mai des la magazin, dar cumpara produse mai putine si in cantitati mai mici decat pana acum.
Pe de alta parte, 18% dintre oraseni merg mai rar la cumparaturi, dar achizitioneaza produse mai multe si in cantitati mai mari, pondere care creste semnificativ in randul persoanelor cu venituri de peste 1.000 de euro (46%).
Comparativ cu media inregistrata la nivel national, aceasta afirmatie intruneste un punctaj mai mare in randul persoanelor necasatorite (23%), a tinerilor pana in 30 de ani (20%), a bucurestenilor (29%) si a locuitorilor din Crisana- Maramures (25%).
Calitatea este factorul decisiv al alegerii pentru toate bunurile de larg consum, ceea ce vine in contradictie cu afirmatia potrivit careia, in prezent, a crescut influenta pretului si a promotiilor asupra deciziei de cumparare si ca 50% dintre oraseni se vor orienta catre produse mai ieftine.
Un articol excelent al colegei mele Maria Vaschi.
Citeste si comenteaza pe Dan Popa’s Weblog.