Sari direct la conținut

Cum a devenit mersul la baie al unui pasager o problemă de 3,4 milioane de dolari pentru Boeing

HotNews.ro
Interior al unui avion. Fotografie de Christian Heinz | Dreamstime.com
Interior al unui avion. Fotografie de Christian Heinz | Dreamstime.com

Mii de avioane Boeing 737 ar putea necesita modificări după ce un zbor a fost deviat din cauza unui pasager blocat în toaletă, relatează Business Insider.

Ca urmare a incidentului, Administrația Federală a Aviației (FAA) din Statele Unite a publicat o directivă privind navigabilitatea pentru 2.612 aeronave Boeing înregistrate în SUA.

FAA a precizat că a primit un raport conform căruia un pasager a rămas blocat într-o toaletă în timpul unui zbor, deoarece broasca ușii era defectă și pasagerul nu a putut deschide ușa.

Autoritatea americană de reglementare a precizat în directivă că însoțitorii de bord nu au reușit nici ei să deschidă ușa pliantă, așa că piloții au fost nevoiți să efectueze o „aterizare neprogramată”.

FAA avertizează că, dacă un pasager rămâne blocat într-o toaletă, acesta ar putea fi expus riscului de răniri grave în cazul unui „incident de urgență în timpul căreia altfel se poate supraviețui”, cum ar fi turbulențe severe sau o urgență medicală.

Agenția a identificat patru tipuri de broaște de ușă, fiecare cu un număr de identificare diferit, care ar trebui înlocuite.

FAA estimează că această modificare ar putea costa companiile aeriene și alți operatori până la 3,4 milioane de dolari – incluzând manopera și broaștele noi, care pot costa până la 481 de dolari fiecare. Unele sau toate costurile ar putea fi acoperite de garanția avioanelor.

Boeing nu a oferit un răspuns imediat solicitării de comentarii din partea Business Insider.

Notificarea FAA se aplică anumitor aeronave din seriile 737-700, 737-800, 737-900, 737-900ER, 737 Max 8 și 737 Max 9.

Site-ul Boeing menționează că 3.461 de astfel de avioane au fost livrate doar clienților din Statele Unite. Directiva FAA sugerează că până la trei sferturi dintre acestea ar putea avea broaște cu probleme.

FAA a stabilit termenul-limită de 27 mai pentru ca părțile vizate să răspundă la propunerea de directivă.

FOTO articol: Christian Heinz | Dreamstime.com.

„Rațiunea, înapoi!” Un newsletter despre alegeri în care jurnalistul Gabriel Bejan explică ce se întâmplă în această perioadă politică.
Dincolo de breaking news, confuzie și dezinformare.
INTERVIURILE HotNews.ro