Cum vrea Germania să introducă diversitatea și în buletinul meteo
O furtună „Ahmet” în loc de una numită „Klaus”: o asociație care promovează diversitatea în mass-media germană a lansat o campanie pentru a alege numele următoarelor fenomene meteorologice din prenume de origine străină, potrivit AFP.
Observând că aproape toate aceste fenomene aveau până acum „prenume tipic germane” în rapoartele meteo din țară, asociația jurnaliștilor „Die Neuen deutschen medienmacher: innen” (NdM) a decis să cumpere 14 nume de la Institutul de Meteorologie al Universității din Berlin pentru a reflecta mai bine diversitatea societății.
„Ahmet, Goran, Jussuf, Flaviu, Dimitrios, Dragica și Chana” sunt printre numele alese pentru a însoți scăderile termice sau maximele în lunile următoare.
„A face vremea mai diversă este doar un pas simbolic”, a explicat președintele NdM, Ferda Ataman, care ar dori ca mass-media germană să fie mai mult o reflectare a pluralității societății.
Asociația estimează că proporția jurnaliștilor cu origini străine, adică care nu au naționalitate germană sau care au cel puțin unul dintre părinți străin, nu depășește 5-10% atunci când proporția acestor populații ar fi în jur de 26% în țară.
Cumpărarea de nume legate de vreme de la Institutul Meteorologic al Universității din Berlin este deschisă tuturor, pentru câteva sute de euro donați proiectelor studențești.
În anii 1990, o dezbatere asupra problemei de gen a numelor predominant feminine de furtuni a dus la o mai mare diversitate.