Sari direct la conținut

Cvartetul Belcea si Mihaela Ursuleasa pe scena Ateneului Roman

HotNews.ro

Ultimul recital sustinut in acest an de Cvartetul Belcea in cadrul rezidentei prestigioasei formatii londoneze la Filarmonica „George Enescu“ din Bucuresti va avea loc marti, 27 noiembrie 2007, de la ora 19, la Ateneul Roman.

Din cvartetul condus de Corina Belcea, violonista de origine romana, mai fac parte Laura Samuel – vioara, Krzysztof Chorzelski – viola si Antoine Lederlin – violoncel, reprezentanti de marca ai noii generatii de muzicieni din Marea Britanie. Invitata speciala in acest concert va fi pianista Mihaela Ursuleasa.

Programul cuprinde lucrari de prim rang din literatura camerala: Cvartetul in do minor, D 703, Quartettsatz de Franz Schubert, Cvartetul in fa major de Maurice Ravel si Cvintetul in mi bemol major de Robert Schumann, informeaza ICR, organizatorul acestei rezidente la Ateneul Roman.

Infiintat in 1994 in timpul studiillor la Royal College of Music, Cvartetul Belcea a devenit in scurt timp unul dintre cele mai apreciate ansambluri camerale. Premiile la competitii de gen le-au punctat constant cariera. In paralel cu intensa activitate concertistica, ansamblul a realizat inregistrari sub prestigiasa emblema EMI si a desfasurat o importanta activitate didactica.

Intre 2001 si 2006, ansamblul a fost Cvartet in rezidenta la Wigmore Hall, iar din 2006 la Guildhall School of Music and Drama din Londra.

La initiativa Institutului Cultural Roman, Cvartetul Belcea este din 2007 Cvartet in rezidenta la Ateneul Roman, printr-un parteneriat intre Institutul Cultural Roman si Filarmonica George Enescu. In paralel cu o serie de recitaluri de gen, muzicienii sustin cursuri de maiestrie cu doua formatii romanesti.

Pianista Mihaela Ursuleasa a studiat la Conservatorul din Viena. A obtinut numeroase premii, printre care Premiul al II-lea la Concursul International de la Senigallia si Premiul I la Concursul Clara Haskil.

A sustinut concerte in Europa, Canada si Statele Unite, in compania celor mai prestigioase ansambluri si dirijori: Orchestra Regala Concertgebouw condusa de Kurt Sanderling, Orchestra Nationala din Paris si Sir Colin Davis, Mozarteum-ul din Salzburg, Orchestrele Radio din Bucuresti si Berlin, Capela de stat (Staatskapelle) din Weimar, Filarmonicile din Rotterdam si Dresda, Orchestrele din

Bamberg, Gotteburg, Cincinatti si Minnesota si St. Paul Chamber Orchestra, Deutsche Kammerphilharmonie si Academa St. Martin in the Fields, cu Sir Neville Marriner la pupitru.

Mihaela Ursuleasa s-a stabilit la Viena si participa la festivaluri de prestigiu, precum cele de la Salzburg, Davos, Lockenhaus, Stavanger, Spannungen din Heimbach si Marlboro Music Festival in Statele Unite, colaborand permanent cu muzicieni de elita, ca Angela Gheorghiu, Lars Voght sau Vadim Repin si fiind invitata adeseori la Musikverein si ca solista alaturi de Orchestra Simfonica din capitala austriaca.

Pianista Mihaela Ursuleasa despre concertul din 27 noiembrie: „Fiecare concert in Romania, imi provoaca nu doar o mare bucurie si o deosebita onoare, ci si o anumita nostalgie, reamintindu-mi de tara unde mi-am inceput cariera. Revenind, ma simt in acelasi timp adult dar si copil. Acest sentiment il am si la reintalnirea cu Cvartetul Belcea.

Pe Corina o cunosc de cand eram mici, cand am cantat amandoua intr-un concert la Radio la varste foarte fragede. Multi ani mai tarziu, agentul meu din Germania m-a contactat spunandu-mi ca a descoperit cel mai bun cvartet de dupa Cvartetul Juilliard si ca ar trebui neaparat sa cant cu ei, mai ales ca violonista prima este romanca.

Cand l-am intrebat cum se numeste, am zambit plina de mandrie, si i-am raspuns: „bineinteles, ca doresc sa cant cu ei”.

Corina era de mica o personalitate plina de vointa si putere de a face diferenta intre ce este valoros si ce nu. Acum se vad roadele – muzicienii din cvartet sunt toti la un nivel foarte inalt, au combinatia ideala pentru muzica pe care o canta: atat cunoasterea muzicii, cat si individualitate, fara insa a crea un haos, cum se intampla foarte des in muzica de camera.

Ei formeaza impreuna un corp unic muzical. Am cantat impreuna acum cativa ani in Germania si acum ma bucur sa ii revad si sa colaboram din nou in Romania.

Schumann a fost pentru mine una din cele mai fericite descoperiri, Aveam vreo 15 ani cand am inceput sa cant Concertul pentru pian si Sonatele, citind in acelasi timp o carte numita „Clara Schumann” de Catherine Lepront. (…) Aceasta carte m-a fascinat intr-atat incat, in perioada aceea cantam numai Schumann.

De aceea, lucrarile sale de muzica de camera, Trio-urile, Cvartetul si Cvintetul, se numara printre piesele preferate. Cvintetul – in special – l-am cantat de nenumarate ori cu diversi muzicieni. S-ar putea pune intrebarea daca nu m-am saturat.

La piesele geniale nu te saturi niciodata, dimpotriva, cresti odata cu ele si simti cum personalitatea proprie se apropie tot mai mult de cea a compozitorului sau a piesei. Cel putin asa cred.“

Biletele pentru concertul de marti, 27 noiembrie pot fi procurate de la casa de bilete a Ateneului Roman, tel. 315 68 75.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro