Decizie la Guvern privind amnistia fiscală: Poștașii vor încasa în numele Fiscului datoriile persoanelor fizice / Ce câștigă Poșta
Românii cu datorii la Fisc vor primi în perioada următoare o scrisoare de la Poșta Română prin care vor fi anunțați despre cum pot accesa amnistia fiscală, ce sumă restantă au de plătit și cât li s-ar anula din datorie, după ce Guvernul a aprobat miercuri o ordonanță de urgență. În plus, poștașii vor putea încasa, prin intermediul POS-urilor, de la ușa datornicilor, sumele restante.
Cei care au cont pe Spațiul Privat Virtual (SPV) vor primi toate informațiile direct acolo.
Potrivit ordonanței, Agenția Națională de Administrare Fiscală va încheia o convenție cu Poșta Română pentru a distribui contribuabililor scrisori de informare cu privire la beneficiile facilităților fiscale adoptate prin OUG 107/2024.
- „Mai exact, Poșta Română va distribui contribuabililor cu datorii la fisc, persoane fizice sau juridice, scrisoarea de informare privind beneficiile și condițiile de accesare a facilităților fiscale, inclusiv cuantumul total al obligațiilor bugetare restante la data de 31 august 2024 cuprinzând, defalcat, valoarea acestora ce trebuie plătită și, respectiv, valoarea care face obiectul anulării.
- De asemenea, aceste înștiințări vor cuprinde atât un model al notificării privind intenția de a beneficia de anularea unor obligații bugetare, cât și un model al cererii privind anularea unor obligații bugetare.
- Mai departe, dacă contribuabilul cu datorii la fisc intenționează să beneficieze de facilitățile fiscale stabilite prin OUG 107/2024, salariații poștali preiau plicul care conține notificarea respectivă și încasează, la domiciliul fiscal al contribuabilului sau la oficiul poștal, sumele aferente obligațiilor bugetare ce trebuie achitate”, a anunțat Guvernul.
Poșta Română poate încheia convenții și cu autoritățile publice locale, iar cheltuielile aferente cu prestarea serviciilor se asigură din bugetele locale.
Contractul atribuit Poștei este estimat la 25 milioane de lei
Ministerul Finanțelor Publice va asigura ANAF fondurile necesare pentru efectuarea cheltuielilor cu prestarea de către Poșta Română a acestor servicii.
În nota de fundamentare la acest proiect de OUG este trecută suma de 25 milioane de lei ca impact financiar al acestei măsuri.
Atribuirea directă către Poșta Română a acestui contract este motivată de Ministerul de Finanțe de faptul că Poșta este furnizor de serviciu universal, desemnat prin decizia nr. 1363/2019 a ANCOM.
Conform prevederilor acestei decizii, Poşta Română are obligaţia să presteze anumite servicii poștale pe întreg teritoriul României, inclusiv în zonele geografice greu accesibile sau cu densitate scăzută a populaţiei, acolo unde numărul redus al trimiterilor poştale colectate sau distribuite nu justifică prezenţa unui furnizor de servicii poştale pe principii comerciale, la tarife accesibile şi la anumite standarde de calitate.