Sari direct la conținut

Dezvoltarea hypermarketurilor este impiedicata de preturile terenurilor

HotNews.ro

„Preturile terenurilor din Romania nu reflecta valoarea lor economica si, daca piata imobiliara va creste in acelasi ritm din ultimii ani, acesta va fi un real impediment pentru dezvoltarea lanturilor de retail.

Trebuie sa existe o corespondenta intre valoarea terenului si ceea ce se poate produce pe el”, a adaugat Alexandru Vlad.

Acesta a mai precizat ca Selgros Romania ar putea deschide inca o unitate in cursul lunii decembrie, insa aceasta e conditionata de identificarea unui teren pe care s-ar putea dezvolta constructia.

„Avem deja in vizor 3-4 terenuri, dar momentan nu putem oferi mai multe detalii asupra acestui aspect”, a spus Alexandru Vlad.

O opinie similara este impartasita si de oficialii Carrefour.

„Din cauza preturilor din Bucuresti momentan nu mai putem continua politica de extindere a retelei Carrefour, prin cumparare. In capitala, metrul patrat este prea scump si nu prea avem de ales”, a declarat directorul general al Carrefour Romania, Jacobo Celestino.

Acesta este unul dintre motivele pentru care toate cele cinci magazine Carrefour ce vor fi deschise anul viitor, vor fi construite pe terenuri inchiriate.

In acest moment, in Romania exista un hipermarket, supermarket sau discounter la aproximativ 50 de mii de persoane, in timp ce media din Franta spre exemplu, este de un magazin la 5.500 de locuitori.

Piata de retail din Romania in 2007 va ajunge la 40 miliarde euro la finele lui 2007 si la 100 miliarde euro in 2010. Tot atunci, comertul modern va avea o pondere de 50% din totalul comertului romanesc.

Investitiile estimate pe piata de retail in 2007 depasesc 100 milioane euro, potrivit reprezentantilor Carreforur.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro